انعقاد قرارداد همکاری شهرداری‌ها و شرکت‌‌های فعال نانو در دومین نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری

در «دومین فن‌بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری»٬ بین شهرداری‌های مناطق مختلف استان تهران و برخی مجریان طرح‌های شهرداری‌ها با ستاد نانو و برخی از شرکت‌های نانویی، در راستای بهره‌مندی از فناوری نانو در پروژه‌های شهری٬ تفاهم‌نامه‌های هم

ستاد توسعه فناوری نانو به همراه پنج شرکت نانویی با هدف معرفی محصولات و فناوری نانو در حوزه مدیریت و ساخت‌و‌ساز شهری در «دومین فن‌بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری» حضور پیدا کرد.

اﻣﺮوزه ﻓﻨﺎوری ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻜﻲ از ﻣﻬـﻢ‌ﺗـﺮﻳﻦ ﻋﻮاﻣـﻞ ﺗﻮﺳـﻌﻪ اﻗﺘـﺼﺎدی و ﺻـﻨﻌﺘﻲ ﻛـﺸﻮرﻫﺎ ﻣﻄـﺮح است. اﻳﺠـﺎد ﻓـﻦ ﺑـﺎزار ﺑـﻪ ﻋﻨـﻮان ﻣﺮﻛـﺰ و ﻣﺮﺟـﻊ ﻣﺒـﺎدﻻت ﻓﻨـﺎوری ﻳﻜـﻲ از ﺳﺎزوﻛﺎرﻫﺎی ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ و ﻧﻮﭘﺎ ﺟﻬﺖ اﻧﺘﻘﺎل و ﻣﺒﺎدﻟﻪ ﻓﻨﺎوری در ﺳﻄﻮح ﻣﺤﻠﻲ، ﻣﻠﻲ، ﻣﻨﻄﻘﻪ‌ای و ﺑﻴﻦ‌اﻟﻤﻠﻠﻲ ﻣﺤـﺴﻮب ﻣـﻲ‌ﺷـﻮد.
 
«دومین فن‌بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری» به همت شهرداری تهران و با هدف طراحی ﺑـﺎزاری ﻧﻈﺎمﻣﻨﺪ جهت ﻣﻌﺎﻣﻼت ﻓﻨﺎوری، ﺧﺪﻣﺎت ﺗﺨﺼـﺼﻲ و ﻓﻨﻲ ﻧﻈﻴـﺮ ﻣـﺸﺎوره ﻓﻨـﺎوری، ﺧـﺪﻣﺎت اﻃﻼﻋـﺎت، ﻣﻄﺎﻟﻌـﺎت اﻣﻜـﺎن‌ﺳـﻨﺠﻲ از ﻓﻨﺎوریﻫﺎ و ﻣﺤﺼﻮﻻت ۱۷، تا ۱۹ مردادماه٬ در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران برگزار شد.

شرکت‌ها و فناوران فعال فناوری نانو در حوزه شهری با هدف معرفی، توسعه بازار و تجاری‌سازی محصولات خود، در دومین نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری حضور یافتند.

شرکت‌های حاضر و فناوری‌های عرضه شده در این نمایشگاه عبارتند از:
۱. شرکت پیشگامان فناوری آسیا؛ با محصول نانورنگ ترافیکی(تک جزئی و دوجزئی). نانو‌رنگ‌های ترافیکی تک جزئی محصولات پایه حلال بوده و شامل خواصی چون ماندگاری بالا، مقاوم در برابر کثیفی، مقاوم در مناطق گرمسیری، سریع خشک و فرودگاهی است. نانو‌رنگ‌های ترافیکی دو جزئی بدون حلال بوده و برای خط‌کشی خطوط و علائم ترافیکی و خطوط عابر پیاده استفاده می‌شود. این محصولات دارای مقاومت بالا در برابر آفتاب و همچنین ماندگاری و عمر بالا در سطح معابراند.

۲. شرکت رنگ ترک تزیینی آسیا؛ محصول رنگ ترک پورقاضیان، رنگ‌های ترکزا با کیفیتی فوق‌العاده بالا در دو سیستم هوا خشک و کوره‌ای طراحی شده و با سطحی با حداقل دو فام، نمایی سنگی یا چرمینه را به نمایش می‌گذارد. امکان اجرای دو فام مختلف بر روی سطح به‌طور همزمان به دکوراتورها توانایی ایجاد هارمونی و هماهنگی بیشتر را می‌دهد. رنگ ترک محصولی حاصل از تلفیق علم و تجربه است که در عین سهولت مصرف و عدم نیاز به تجربه بالا در آشنایی با رنگ، با انواع ابزارهای رنگ‌کاری و در فام‌های نامحدود می‌تواند با توجه به سرعت خشکایی بالا، سطحی زیبا و آراسته همراه با دوام و تنوع بالا را به ارمغان آورد. این محصول قابلیت اجرا بر روی تمامی سطوح، چه از نظر جنس و شکل، را با در نظرگیری ملاحظات آماده‌سازی سطح داراست.

۳. شرکت نانو پیشتاز فارس؛ محصول: کاشی و سرامیک آنتی باکتریال، این محصول دارای خاصیت ضد‌عفونی‌کنندگی قوی و عمر دائمی است. نظافت و شستشوی آسان با استفاده از آب و بدون نیاز به هر‌گونه ماده شوینده شیمیایی و حساسیت‌زا از ویژگی‌های این محصول است. استفاده از کاشی آنتی باکتریال نانو گزینه مناسبی برای محیط‌های پر رفت‌و‌آمد و آلوده است همچنین کاهش هزینه‌های مربوط به تمیز نگه داشتن و ضد‌عفونی کردن محیط از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

۴. دنیای پروفیل پی‌وی‌سی غرب (کایکو)؛ محصول: پروفیل‌های پی‌وی‌سی، این پروفیل‌ها ویژگی‌های خوبی نظیر استحکام مناسب، مقاومت به ضربه ومقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد و نسبت به پروفیل‌های غیرنانویی خود به دلیل کاهش ماده اولیه از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

۵. نانو فن؛ محصول: رنگ عایق حرارتی ایزولا، این محصول بر پایه رزین‌های پایه آب و حلال است که حاوی پیگمنت‌های خنثی و نانو‌افزودنی است و بدین سبب در مصارف صنعتی و ساختمانی قابل استفاده است.

علاوه بر فناوری‌ها و محصولات ذکر شده، گزارش‌ها و کتابچه‌های صنعتی ستاد توسعه فناوری نانو نیز جهت آشنایی بیشتر صنعت‌گران، فعالان و مدیران شهری از سوی ستاد نانو در این نمایشگاه بین صنعت‌گران و مخاطبین نمایشگاه توزیع شد.

از نکات حائز اهمیت دیگر این نمایشگاه، می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری فی مابین شهرداری‌های مناطق مختلف استان تهران و برخی مجریان طرح‌های شهرداری‌ها با ستاد توسعه فناوری نانو و برخی از شرکت‌های نانویی در راستای بهره‌مندی از فناوری نانو در پروژه‌های شهری اشاره داشت.