همکاری مشترک برای فروش نانومواد کربنی

شرکت انگلیسی ایریسیستیبل متریالز تفاهم‌نامه همکاری با شرکت میکروکم انعقاد کرده تا نانومواد کربنی خود را به بازار عرضه کند. این نانومواد با کمک شرکت میکرو سی تولید می‌شود. این مواد جدید می‌تواند برای طراحی و ساخت قطعات مختلف از میکروتراشه سه بعدی گرفته تا

شرکت ایریسیستیبل متریالز (Irresistible Materials) یک شرکت انگلیسی است که از دانشگاه بیرمنگام انشعاب یافته است. ایریسیستیبل متریالز اخیراً توافق‌نامه همکاری با شرکت میکروکم (MicroChem) انعقاد کرده است. میکروکم یک شرکت نوآوری در حوزه میکروالکترونیک، MEMS و دیگر فناوری‌های نوظهور است.
براساس این توافق‌نامه همکاری، شرکت میکروکم می‌تواند فروش نانومواد کربنی شرکت ایریسیستیبل متریالز را به عهده بگیرد. این نانومواد با استفاده از زیرساخت‌های شرکت نانو سی (Nano-C) انجام می‌شود. نانو سی، شرکت همکار ایریسیستیبل متریالز در تولید نانوساختارهای کربنی است.
اسکات هایدمن، قائم مقام مدیرعامل شرکت میکروکم، می‌گوید: «ما خیلی خوشحالیم که با ایریسیستیبل متریالز کار می‌کنیم تا این فناوری جدید راه‌اندازی شود. نیاز جدی در صنعت نیمه‌هادی به مواد بهبود یافته وجود دارد تا بتوان ادوات و قطعات کوچکتر در صنعت الکترونیک تولید کرد. بازار میکروالکترونیک و MEMS به مواد نیاز دارد. مواد پیشرفته شرکت ایریسیستیبل متریالز که به صورت پتنتی به ثبت رسیده است، می‌تواند عملکرد این قطعات را افزایش دهد. این مواد به تولید کننده امکان می‌دهد تا الگوها و ساختارهای بسیار دقیقی را ایجاد کنند.»
مارک شفرد، مدیرعامل شرکت ایریسیستیبل متریالز، می‌گوید: «این همکاری با میکروکم می‌تواند منجر به پیشرفت‌هایی برای ما شود. با این تعامل می‌توانیم مواد کربنی جدیدی به منظور ایجاد ماسک سخت ارائه کنیم. این مواد جدید می‌تواند برای طراحی و ساخت قطعات مختلف از میکروتراشه سه بعدی گرفته تا MEMS و NEMS مورد استفاده قرار گیرد. این ترکیبات می‌توانند جایگزین فرآیند لایه‌نشانی از فاز بخار که روشی پر هزینه است، بشود.»