گزارشی درباره بازار میکرو و نانوماهواره‌ها

اخیرا گزارشی توسط NSR درباره بازار میکرو و نانوماهواره‌ها منتشر شده است. این گزارش فناوری‌هایی که می‌توان بازار این حوزه را دستخوش تغییر کند را نیز معرفی می‌کند. این گزارش به پیش‌بینی نرخ راه‌اندازی ماهواره طی ۱۰ سال آینده می‌پردازد و تحلیلی درباره بازار

NSR اخیرا گزارشی درباره بازار نانو و میکروماهواره‌ها منتشر کرده است که ویرایش دوم آن به پیش‌بینی راه‌اندازی ۲۵۰۰ ماهواره طی یک دهه آینده می پردازد. نیاز برای تولید ماهواره‌های ارزان قیمت برای مشاهده زمین، تحقیقات علمی و موقعیت یابی وجود دارد. فعالیت در این حوزه موجب می‌شود تا سال ۲۰۲۴، درآمدی بالغ بر ۴٫۷ میلیارد دلار به تولیدکنندگان ماهواره و ۱٫۲ میلیارد دلار به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات برسد.
بیش از نیمی از ماهواره‌ها توسط شرکت‌های موجود در آمریکای شمالی به فضا پرتاب می شوند. با افزایش حجم اطلاعات، نیاز تازه‌ای به تجهیزات و قابلیت‌های جدید بوجود می‌آید. چارلوین بل، تحلیل‌گر گزارش NSR و نویسنده اصلی این گزارش می‌گوید: « بازیگران اصلی این حوزه به دلیل پیشتاز بودن از موقعیت خوبی در بازار برخوردار هستند و تازه‌واردها به سختی می‌توانند با آنها رقابت کنند. اما شرکت‌های نوپا نیز می‌توانند با اتکا به فناوری‌های جدید بخشی از بازار بکر را در اختیار بگیرند.»
تنها اخترشناسان نیستند که به دنبال این فناوری‌ها هستند، دانشگاه‌ها، شرکت‌های نوپا و آژانس‌های دولتی کوچک و نیروهای نظامی نیز به دنبال میکرو و نانوماهواره‌ها هستند تا از آنها به عنوان فرصتی برای ایجاد فضا و فرصت سرمایه‌گذاری استفاده شود.
میکرو و نانوماهواره‌ها در حال حاضر در مرحله بازارسازی بوده تا کاربردهای عملیاتی خود را پیدا کند. در سال ۲۰۱۴، نرخ راه‌اندازی این ماهواره‌های دوبرابر بیشتر از سال ۲۰۱۳ بود که این رقم نسبت به ۵ سال قبل ۳ برابر افزایش یافته است.
این گزارش به پیش‌بینی نرخ راه‌اندازی ماهواره طی ۱۰ سال آینده می‌پردازد و تحلیلی درباره بازار و درآمد آن دارد. این گزارش حجم راه‌اندازی و تولید را به صورت منطقه‌ای مورد ارزیابی قرار می‌دهد و همچنین به معرفی فناوری‌هایی که قادراند این صنعت را دستخوش تغییر کنند می‌پردازد.
NSR در سال ۲۰۰۰ تاسیس شده و به دنبال ارائه گزارش‌های تحلیل در حوزه‌هایی نظیر مخابرات ماهواره‌ای است.