ارزیابی اثرات ضدمیکروبی نانو توسط EPA

استفاده از خواص ضدمیکروبی نانونقره در مواد مرتبط با بسته‌بندی غذا، بسیار خوش‌آتیه بوده و منجر به تغییر روند نوآوری در این عرصه شده است.

سازمان حفاظت از محیط‌زیست ایالات متحده آمریکا (EPA) به تلاش‌های خود برای کسب اطلاعات مهم درباره اثرات ضدمیکروبی زیست‌محیطی و سلامت انسان نانو در کاربردهای بسته‌بندی مواد غذایی ادامه می‌دهد.
در سال‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای به منظور استفاده از فناوری‌ نانو در بسته‌بندی موادغذایی صورت گرفته است. در این راستا، استفاده از خواص ضدمیکروبی نانونقره در مواد مرتبط با بسته‌بندی غذا، بسیار خوش‌آتیه بوده و منجر به تغییر روند نوآوری در این عرصه شده است. با وجود افزایش نرخ استفاده از فناوری‌ نانو، مجموعه‌های قانون‌گذاری نظیر سازمان حفاظت از محیط‌زیست و اداره دارو و غذا (FDA)، به منظور اطمینان از ایمن بودن این مواد برای استفاده در مواد غذایی، فعالیت‌‌های مختلفی انجام می‌دهند.
FDA در زمینه خواص ضدمیکروبی کاربردهای مرتبط با مواد غذایی نانو به روشی مشابه افزودنی‌های غذایی و در چارچوب بخش ۴۰۹ قانون فدرال غذا، دارو و بهداشت (FD&CA)، مقررات تعیین می‌کند. در کنار نظارت قانونی FDA، خواص ضدمیکروبی مورد استفاده در کاربردهای غذایی باید توسط EPA و در چارچوب قانون فدرال حشره‏ کش، قارچ‏ کش و جونده‏ کش (FIFRA) ثبت شوند. به منظور قبول ثبت یک محصول توسط EPA، ضروری است تا عناصر محصول، فرایندهای تولید مرتبط، استفاده‌های موردنظر، و انتشار آن در محیط‌زیست و انسان بررسی شده و ریسک‌های زیست‌محیطی و سلامت مربوط به استفاده از محصول نیز ارزیابی شوند.
EPA برای کسب اطلاعات اساسی در زمینه نانومواد، مطالعات مختلفی را برای افشای الزامات زیست‌محیطی و سلامت انسان نانومواد رایج، انجام داده است. همزمان با انجام تحقیقات مختلف، این سازمان بر پروتکل‌های موجود برای تدوین مقررات در زمینه کاربردهای غذایی فناوری‌ نانو نیز متکی است.