معرفی محصولات نانو در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات نساجی

ستاد نانو در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی (ایران تکس) حضور خواهد داشت. حضور ۳۴۰ شرکت داخلی و خارجی از ایران و ۱۰ کشور خارجی این نمایشگاه را به بزرگترین نمایشگاه نساجی خاورمیانه تب

ستاد نانو در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی (ایران تکس) حضور خواهد داشت. همزمان با این نمایشگاه، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کفپوش‌ها، موکت، فرش ماشینی و سومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی پوشاک (ایران مد) نیز از ۱۳ تا ۱۶ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار خواهد شد.

حضور ۳۴۰ شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و ۱۰ کشور خارجی این نمایشگاه را به بزرگترین نمایشگاه نساجی خاورمیانه تبدیل کرده است. بر اساس اعلام ستاد خبری نمایشگاه، امسال ۱۶۲ شرکت داخلی و ۱۷۸ شرکت خارجی در نمایشگاه حضور خواهند داشت. شرکت‌هایی از هندوستان، چین و ترکیه در قالب پاویون، و شرکت‌هایی از کشورهای کره جنوبی، اسپانیا، ایتالیا، امارت متحده عربی، تایوان، آلمان و پاکستان در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه خواهند کرد.
 
در این نمایشگاه انواع مواد اولیه، محصولات، تجهیزات و خدمات مربوط به صنایع نساجی به نمایش گذاشته می‌شود. معرفی محصولات فناوری‌ نانو، ارائه گزارش‌های کاربردی فناوری نانو در صنعت نساجی، شناسایی و ثبت نیازهای صنعت، بررسی زمینه‌های توسعه نانو در صنعت، معرفی برنامه‌ها و حمایت‌های ستاد نانو در زمینه تجاری‌سازی محصولات نانویی از مهم‌ترین اهداف حضور ستاد نانو در این نمایشگاه است.

در غرفه ستاد نانو، شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان با ارائه گرانول نانوکامپوزیتی پلی‌اتیلن‌ترفتالات، شرکت رنگدانه سیرجان با ارئه مستربچ و نخ نانوکامپوزیتی پلی‌پروپیلن، شرکت نانو ماد پارس با ارائه منسوجات محافظ امواج حضور خواهند داشت. همچنین فناوری پلاسما برای صنعت نساجی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد و مرکز توسعه نانوپوشش به معرفی کاربردهای فناوری نانوپوشش در قطعات و ماشین آلات نساجی خواهد پرداخت.

لازم به ذکر است،‌ در حاشیه این نمایشگاه دو کارگاه تخصصی باموضوع «چالش‌های پساب‌های صنعت نساجی و کاربرد فناوری نانو» و «کاربرد فناوری نانو در صنعت نساجی» در روز سوم نمایشگاه برگزار خواهد شد.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، مواد اولیه و محصولات نساجی در سالن‌های A/B31- 35 -38- A 38 و A/B41 و همچنین فضای باز محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.