مجوز آزمون بالینی نانوداروی ضد سرطان کبد

شرکت نانوبیوتکس با دریافت مجوز آزمون بالینی، شرایط لازم برای وارد شدن به فاز اول و دوم آزمون بالینی نانوداروی ضد سرطان کبد را به دست آورده است. این دارو می‌تواند مکمل روش پرتودرمانی برای از بین بردن سرطان کبد باشد.

شرکت نانوبیوتکس (Nanobiotex) در مرحله آزمون بالینی نوعی نانوداروی ضدسرطان قرار دارد. این داروی جدید، آزمون جدیدی برای درمان سرطان کبد را آغاز کرده است. اخیراً مسئولان وزارت بهداشت فرانسه اجازه انجام آزمون بالینی این نانودارو را صادر کرده‌اند تا روی دو دسته مختلف از بیماران مورد استفاده قرار گیرد.
این دارو که به NBTXR3 شهرت دارد می‌تواند بر ضد تومورهای سر، گردن و کبد عمل کند. هدف این شرکت ارائه دارویی است که بتواند نرخ زنده ماندن بیماران سرطانی را افزایش داده و کیفیت زندگی آن‌ها را بهبود دهد.
سازمان ملی دارو و محصولات سلامتی فرانسه چراغ سبزی به این محصول برای وارد شدن به فاز اول و دوم آزمون بالینی نشان داده است تا این نانودارو برای درمان روی دو دسته از افراد جامعه بررسی شود.
این روش درمانی یکی از ایمن‌ترین و جدیدترین روش‌های درمانی است که برای درمان سرطان کبد استفاده می‌شود. درمان سرطان کبد بسیار دشوار بوده و جراحی و دیگر روش‌های درمان برای این بیماری چندان مناسب نمی‌باشد.
رادیودرمانی نتایج کلینیکی بسیار جالب توجهی دارد به طوری که می‌تواند نرخ زنده ماندن را با افزایش دوز تابش بهبود دهد. هرچند برای درمان سرطان کبد، افزایش دوز چندان مناسب نیست و برای تومورهای بسیار کوچک می‌تواند پاسخگو باشد.
این داروی جدید با استفاده از روش درمانی عمل می‌کند که با آن می‌توان دوز دارو را در تومور افزایش داد. NBTXR3 می‌تواند انرژی پرتو درمانی را افزایش داده و در نهایت موجب کوچک شدن ابعاد تومور شود. هدف از این تحقیق بالینی، استفاده از NBTXR3 روی بیمارانی است که علاوه بر درمان‌های رایج به روش‌های درمانی جدیدی نیاز دارند؛ داروهایی که استانداردهای درمانی فعلی و دوزهای دارویی رایج پاسخگوی آن‌ها نیست.