ارائه اولین نانومحصول ترموالکتریک تجاری به بازار

شرکت اویدنت ترموالکتریک اولین نانومحصول ترموالکتریک مجهز به فناوری اسکوترودایت را به بازار عرضه کرد. این محصول قادر است در دماهای بالا، گرما را به الکتریسیته تبدیل کند.

شرکت اویدنت ترموالکتریک (Evident Thermoelectrics) اعلام کرد که اولین محصول ترموالکتریک نانوساختار مجهز به فناوری اسکوترودایت را تولید کرده است. این ماده ترموالکتریک اولین بار توسط سازمان فضایی آمریکا، ناسا، برای تامین انرژی مورد نیاز پیمایشگرهای فضایی و ادوات فعال در محیط‌های بسیار گرم ساخته شد.
کیت تست اسکوترودایت در حال حاضر برای فروش در سایت www.evidentthermo.com قرار داده شده است. در این ابزار یک مینی ماژول ۲ واتی قرار داده شده که به همراه دو بازوی متالیزه شده N و P می‌تواند فعالیت ترموالکتریک خود را انجام دهد.
این محصول تنها چند هفته بعد از اعلام عمومی خرید شرکت جی ام زی انرژی (GMZ Energy) توسط اویدنت راهی بازار شد. جی ام زی شرکت مشتق شده از کالج بوستن و موسسه فناوری ماساچوست است.
کلینتون بالینجر مدیرعامل اویدنت می‌گوید: « اویدنت برای ارائه اولین فناوری نقاط کوانتومی در LEDها شهرت دارد که در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد. همچنین این شرکت برای اولین بار نانوبلور نیمه‌هادی را در سال ۲۰۰۲ تولید کرد. این محصول نیز اولین سری از محصولاتی است که در آن از ترموالکتریک استفاده شده است.»
بسیاری از افراد خلاق در سراسر جهان به دنبال یافتن راهی برای بازیافت گرمای تولید شده طی فرآیندهای مختلف بوده که این فناوری ترموالکتریک تجاری سازی شده توسط اویدنت می‌تواند این کار را انجام دهد. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که این ابزار قادر است در دمای ۵۵۰ درجه سانتیگراد کار کرده و گرما را به الکتریسیته تبدیل کند.
بد پودل مدیرعامل شرکت اویدنت می‌گوید: « این اولین محصول تجاری‌سازی شده ترموالکتریک بوده که مسیر را برای دیگر محصولات هموار می‌کند. ما قصد داریم محصولات ترموالکتریک دیگری با استفاده از مواد دیگر ایجاد کنیم که این کار محدوده دمای کاری را با توجه به نیاز مشتریان افزایش می‌دهد.»
اویدنت ترموالکتریکز یکی از شرکت‌های فعال در حوزه مواد ترموالکتریک است که به دنبال تولید انرژی از گرما است. این شرکت در سال ۲۰۰۰ تاسیس شده و تا کنون فناوری‌های مختلفی را به بازار عرضه کرده است.