استفاده از نقاط کوانتومی در ساخت تلویزیون‌های ۴K

شرکت کیودی ویژن (QD Vision) اعلام کرد که نقاط کوانتومی این شرکت توسط یکی از تولیدکنندگان نمایشگر در چین برای تولید نسل جدید تلویزیون‌های ۴K به کار گرفته خواهد شد. نقاط کوانتمی می‌تواند کیفیت رنگ را در نمایشگرهای بهبود دهد.

کیودی ویژن (QD Vision) اعلام کرد، شرکت تونگ‌فنگ (TongFANG) به زودی تلویزیون‌های رنگی جدیدی با طیف وسیع رنگ را که در آن‌ها از نقاط کوانتومی استفاده شده تولید خواهد کرد. نقاط کوانتومی شرکت کیودی ویژن به تولیدکنندگان نمایشگر اجازه می‌دهد تا طیف وسیعی از رنگ‌ها را برای نمایشگرهای ۴k ایجاد کنند. شرکت تونگ‌فنگ در حال حاضر محصولات مختلفی را با نام تجاری Seiki به بازار عرضه کرده است که یکی از آن‌ها تلویزیون ۵۵ اینچی Ultra 4K است.
مات مازوچی از مدیران شرکت کیودی ویژن می‌گوید: «تونگ‌فانگ در حال تولید تلویزیون‌هایی است که از کیفیت و رنگ بالایی برخوردار بوده در حالی که قیمت رقابت‌پذیری دارند. ما بسیار خوشحالیم که این شرکت به لیست مشتریان ما اضافه شده است؛ شرکتی که کیودی ویژن را برای تولید نسل جدید نمایشگرهای خود انتخاب کرده است.»
رایان چانگ از مدیران شرکت تونگ‌فانگ می‌گوید: «ما در شرکت تونگ‌فانگ به دنبال استفاده از فناوری‌های جدید برای ساخت تلویزیون هستیم.»
فناوری نقاط کوانتومی شرکت کیودی ویژن به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا طیف وسیعی از رنگ‌ها را ایجاد کند تا تصویر کاملاً زنده به بیننده ارائه شود.
یکی از ویژگی‌های این نوع تلویزیون‌ها این است که پوشش رنگ کاملی داشته و تمام نیاز تولیدکننده را در نسل جدید نمایشگرها برآورده می‌سازد.
تونگ‌فانگ یک شرکت چینی است که در حوزه تولید لوازم الکترونیکی فعالیت دارد. این شرکت نوآوری‌هایی در حوزه ساخت نمایشگر دارد. این شرکت محصولات خود را به بیش از ۲۰ کشور مختلف جهان صادر می‌کند.
کیودی ویژن یکی از پیشروان تولید نقاط کوانتومی است که محصولاتی برای ساخت نمایشگرهای OLED تولید می‌کند. فناوری نقاط کوانتومی یکی از گزینه‌های اصلی برای ساخت نسل جدید نمایشگرها است که کیفیت رقابت‌پذیری با دیگر فناوری‌ها داشته و از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است.