تولید سیستم خنک‌کننده برای سیستم‌های کوانتومی

در راستای تأمین تجهیزات مورد نیاز در حوزه کامپیوترهای کوانتومی، شرکت اکسفورد اینسترومنتز (Oxford Instruments) اقدام به تولید یخچال جدیدی کرده که می‌تواند شرایط کار با سیستم‌های کوانتومی را تسهیل کند.

شرکت اکسفورد اینسترومنتز (Oxford Instruments) اعلام کرد، یخچال جدیدی با نام TritonTM Cryofree® برای استفاده در فناوری‌های الکترونیک کوانتومی تولید کرده است؛ این ابزار در دانشگاه آکسفورد ساخته شده است.
این سومین نسل از سیستم‌های تریتون است که توسط دانشگاه آکسفورد ساخته شده است. پیش از این تجهیزات دیگری ساخته شده که مجهز به مغناطیس چرخشی وکتور تسلا ۶/۱/۱ است.
بخش نمونه‌گذاری این دستگاه به گونه‌ای است که زمان دستکاری نمونه را کاهش می‌دهد به طوری که این زمان از ۲ روز به کمتر از ۸ ساعت رسیده است؛ بدون این که تأثیری روی دما کاری داشته باشد.
علم و فناوری کوانتومی روش‌های جدیدی برای حسگری، اندازه‌گیری، پردازش اطلاعات، انتقال و ذخیره‌سازی داده‌ها فراهم کرده است. محققان دانشگاه آکسفورد قصد دارند استانداردهای جدیدی برای تحقیق و آموزش در این حوزه ارائه دهند به طوری که از فیزیک کوانتوم بنیادی تا کامپیوترهای کوانتومی بزرگ را پوشش دهند.
هسته اصلی این تحقیقات آزمایشگاه پروفسور بریجز است که از اثرات کوانتومی در دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند. در برخی از این ادوات از نانولوله‌های کربنی منفرد برای ایجاد اتصال یا دروازه استفاده شده است و در برخی دیگر از فواصل نانومتری میان روبان‌های گرافنی استفاده شده است.
شرکت آکسفورد اینسترومنت تا کنون تجهیزات مختلفی را در حوزه فناوری کوانتومی ارائه کرده است. ارتباط نزدیک میان دانشگاه و شرکت‌ها موجب شده تا فناوری‌های مختلف راحت تر وارد بازار و تجارت شوند.
گوستا تلبرگ از محققان این شرکت می‌گوید: «این یخچال جدید رکورد جدید در نوآوری در بخش فناوری کوانتومی ثبت کرده است. ما خوشحالیم که دوباره یخچال جدیدی برای فناوری کوانتومی ساخته‌ایم.»
برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه به آدرس ذیل مراجعه کنید: http://www.materials.ox.ac.uk/peoplepages/briggs.html