فروش یکصدمین ابزار لایه‌نشانی مولکولی به صنعت نیمه‌هادی

شرکت اپلاید میکرواستراکچرز به عنوان یکی از تولیدکنندگان تجهیزات لایه‌نشانی مولکولی اخیراً یکصدمین دستگاه خود را به یکی از شرکت‌های فعال در صنعت نیمه‌هادی فروخته است. تجهیزات این شرکت می‌تواند لایه‌های بسیار نازک با قابلیت‌های مختلف تولید کند.

شرکت اپلاید میکرواستراکچرز (Applied Microstructures) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات لایه نشانی مولکولی از فاز بخار که محصولاتی با نام تجاری MVD® تولید می‌کند، اخیراً اعلام کرده است که یکصدمین دستگاه خود را به سفارش یکی از کارخانه‌های نیمه‌هادی در آسیا تولید و برای این شرکت ارسال کرده است.
اپلاید میکرواستراکچرز دارای تجهیزات و فناوری‌هایی است که شرکت‌های بزرگ تولیدکننده ادوات MEMS برای تولید قطعه از آن استفاده می‌کنند؛ قطعاتی که در ساخت تلفن‌های همراه، کامپیوترها و محصولات مربوط به اینترنت برای همه چیز (IoT) استفاده می‌شود.
یکی از دلایل انتخاب تجهیزات این شرکت توسط تولیدکنندگان این است که این ادوات می‌توانند علمکرد محصولات را بالا برده و همچنین دقت و تکرارپذیری محصولات تولید شده را فازایش دهند. در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در سراسر جهان از تجهیزات اپلاید میکرواستراکچرز برای تولید قطعات MEMS استفاده کرده و محصولاتی نظیر ژیروسکوپ، نمایشگر دیجیتال، حسگر حرکتی، میکروفون و شتاب‌سنج تولید می‌کنند.
از سال ۲۰۰۴ تا کنون بیش از ۷ میلیارد دستگاه MEMS با استفاده از تجهیزات این شرکت ساخته شده است. کن آتچیسون، یکی از مدیران شرکت اپلاید میکرواستراکچرز، می‌گوید: «این سفارش جدید نشان دهنده پذیرش این فناوری از سوی بازار است. با این سیستم‌ها که در هر شرکت فعال در صنعت نیمه‌هادی نصب شده، فناوری ما به عنوان یکی از تجهیزات مهم این حوزه شناخته می‌شود.»
فناوری لایه نشانی مولکولی اپلاید میکرواستراکچرز به تولیدکنندگان صنعت نیمه‌هادی کمک می‌کند تا لایه‌های بسیار نازک، عامل‌دار، فیلم‌های آلی یا معدنی را کارایی بالا تولید کنند. این روش بسیار ارزان‌تر از روش‌های فعال لایه‌نشانی است.
لایه‌های نازک تولید شده توسط این شرکت می‌تواند به عنوان لایه محافظ، روان‌ساز، آبگریز، آبدوست، زیست‌سازگار و پوشش فعال مورد استفاده قرار گیرد.