همکاری مشترک برای تأمین نانوادوات بخش تحقیقات دانشگاهی

یک شرکت تأمین کننده تجهیزات همکاری مشترکی با مؤسسه فناوری جرجیا آغاز کرده است تا تجهیزات مورد نیاز خود را از طریق این شرکت تأمین کند. در حال حاضر ادوات مختلفی نظیر لیزر ویژه سوراخ کاری نانومقیاس توسط این شرکت ساخته و در آزمایشگاه‌های این مؤسسه نصب شده است

سوس میکروتک (SUSS MicroTec) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تأمین نیاز صنعت نیمه‌هادی، اخیراً همکاری مشترکی با مؤسسه فناوری جرجیا آغاز کرده است تا در قالب برنامه همکاری مشترک روی تحقیقات در بخش‌های فناوری نانو، زیست پزشکی و نیمه‌هادی‌ها متمرکز شوند.
در راستای ایجاد ائتلاف، شرکت سوس میکروتک ماسک الاینر نیز به خوشه سوس میکروتک ملحق خواهد شد. در حال حاضر تجهیزات شرکت سوس میکروتک در کلاس‌های درسی مؤسسه الکترونیک و فناوری نانو در مؤسسه فناوری جرجیا نصب شده که دیگر اعضاء این خوشه نیز در تأمین این تجهیزات همکاری خواهند داشت.
در اوایل سال ۲۰۱۵ سوس جرجیا تک به مرکز تحقیقات جرجیا تک ملحق شده؛ جایی که ابزارهای پیشرفته مختلفی نظیر سیستم‌های رنگبری لیزری برای سوراخ کاری مواد غیرحساس به نور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اولین نتایج این همکاری مشترک در کنفرانس فناوری و قطعات الکترونیکی IEEE که ۲۶ تا ۲۹ ماه می ۲۰۱۵ برگزارشد، عرضه شده است.
اولیور برند، مدیر مؤسسه الکترونیک و فناوری نانو، می‌گوید: «مؤسسه الکترونیک و فناوری نانو دارای تجهیزات تراز اول تحقیقاتی بوده و عضو شبکه زیرساختی ملی فناوری نانو (NINN) است. علاوه بر فناوری جدیدی که برای تحقیقات زیست پزشکی و میکروسیالی به کار می‌رود، با ترکیب لیتوگرافی نرم ما با حوزه‌های مختلف فناوری‌ نانو می‌توان دستاوردهای جدیدی به دست آورد. مؤسسه الکترونیک و فناوری نانو به صورت ویژه دسترسی به امکانات و تجهیزات خود را برای محققان فراهم کرده  به طوری که محققان از صنایع مختلف می‌توانند از این ادوات استفاده کنند. یکی از اهداف مؤسسه فناوری جرجیا این است که نیروی کار محلی برای صنعت فناوری نانو تربیت کند.»
رائو تومالا از مدیران مرکز تحقیقات مؤسسه جرجیا می‌گوید: «رنگبری با لیزر راهکاری ساده برای تصویربرداری از مواد غیرحساس به نوربوده که بی‌نیاز از فرآیندهای فتولیتوگرافی گرانقیمت انجام می‌شود. با این لیزر می‌توان سوراخ‌کاری‌هایی در ابعاد نانومتری انجام داد.»