دریافت مجوز محیط‌زیست برای تولید نانولوله کربنی تک جداره

شرکت نانوسی (Nano-C) برای تولید نانولوله‌های کربنی تک جداره مطابق با استانداردهای زیست محیطی، موفق به دریافت تأییدیه لازم از سوی آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا شده است. این تأییدیه مسیر تولید و فروش این ماده در آمریکا تسهیل می‌کند.

شرکت نانوسی (Nano-C) موفق به دریافت تأییدیه آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) برای تولید نانولوله‌های کربنی تک جداره به منظور استفاده در حوزه‌های مختلف شده است. نانوسی به صورت اختصاصی با این آژانس همکاری دارد تا از طریق دستورالعمل ویژه این آژانس، نانولوله کربنی مناسب تولید کند. هدف اصلی تولید و استفاده از نانولوله کربنی براساس دستورالعمل ایمنی و سازگار با محیط‌زیست است.
پیش از این، شرکت نانوسی موفق به دریافت تأییدیه برای تولید فولرین و مشتقات آن شده بود. این شرکت برای رسیدن به اهداف خود از مشاوره جان ماسینگال، یکی از مشاوران شرکت گرینویچ کمیکال، استفاده کرده است.
ویکتور وجینس، مدیرعامل شرکت نانوسی، می‌گوید: «ما از این که موفق به دریافت تأییدیه تولید این ماده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست شدیم، خوشحالیم. این تأییدیه به ما کمک می‌کند تا تجاری‌سازی نانولوله کربنی را در آمریکا تسریع کنیم. تأیید فرآیند تولید نانولوله کربنی تک جداره برای تولید و فروش یک گام مؤثر و مهم به سوی تجاری‌سازی این ماده در صنایع مختلف نظیر نمایشگر، صفحات لمسی، الکترونیک چاپی و ادوات حافظه است.»
جرج اشمرال، مدیرعامل شرکت نانترو، می‌گوید: «ما به صورت فعال با مشتریان مختلف همکاری می‌کنیم تا محصولات حافظه مختلفی را تولید کنیم. از این که نانوسی موفق به دریافت این تأییدیه شده بسیار خرسندیم.» شرکت نانترو یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید ادوات حافظه مبتنی بر نانولوله کربنی است.
اشمرال می‌افزاید: « این تأییدیه به نانوسی کمک می‌کند تا به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نانولوله کربنی تک جداره در جهان تبدیل شود که این یک گام بزرگ به سوی تجاری‌سازی نانولوله کربنی است. ما خوشحالیم که با نانوسی برای تولید نسل جدید حافظه سریع با دانسیته بالا همکاری می‌کنیم.»
نانوسی که در ایالت ماساچوست واقع است، یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه نانوساختارهای کربنی است که مواد لازم برای تولید ادوات الکترونیکی و تجهیزات انرژی تولید می‌کند.