همکاری مشترک برای تولید نانوپلاکت‌های گرافنی

هایدال برای تامین نیازهای خود اقدام به عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با شرکت تلگا کرده است. تلگا صاحب فناوری است که با استفاده از آن می‌توان گرافیت و گرافن را به صورت مستقیم از سنگ معدن گرافیت استخراج شده از معدنی در سوئد بدست آورد. هایدال قصد دارد از این پ

هایدال (haydal) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه گرافن است که روی تجاری‌سازی این ماده و دیگر نانوذرات متمرکز شده‌است. هایدال اخیرا اعلام کرده که موفق به امضاء تفاهم‌نامه همکاری با شرکت تلگا ریسورس (Talga Resources) شده‌است.
تلگا صاحب فناوری است که با استفاده از آن می‌توان گرافیت و گرافن را به‌صورت مستقیم از سنگ معدن گرافیت استخراج شده از معدنی در سوئد بدست آورد. تلگا به تولید انبوه و تجاری این ماده در آلمان نزدیک شده‌است و در صورتی که این فرآیند با تمام ظرفیت به بهره‌برداری برسد تلگا صاحب بزرگترین خط تولید نانوپلاکت‌های گرافنی در جهان خواهد شد.
همکاری مشترک میان هایدال و تلگا منجر به فرصت‌های همکاری جدیدی برای تولید نانومواد کربنی توسط تلگا می‌شود. در قالب این همکاری مشترک، نانوساختارهای تولید شده توسط تلگا با استفاده از روش فرآوری دما پایین شرکت هایدال پردازش می‌شود تا محصول مورد نیاز مشتری ایجاد شود.
یکی از اهداف این همکاری مشترک، هم‌افزایی طرفین با به اشتراک‌گذاری منابع و تخصص‌های دو شرکت بوده تا با این کار فرصت‌های تجاری‌سازی گرافن تسریع شود و محصولی قابل قبول به مشتری عرضه شود.
در ابتدای این همکاری مشترک، هایدال به ارزیابی نمونه‌های نانومواد کربنی تولید شده توسط تلگا خواهد پرداخت تا امکان استفاده از این نانوساختارها در تولید جوهر یا کامپوزیت فراهم شود. دو شرکت قصد دارند محصولات عامل‌دار و پرداخت‌شده‌ای تولید نمایند تا مشتریان آنها بتوانند در حوزه‌های مختلف از آنها استفاده کنند.
هایدال پیش‌بینی می‌کند که انجام این پروژه بتواند سرمنشاء پروژه‌های دیگر شده و منابع مالی جدید برای این شرکت ایجاد کند.
ری گیبس از مدیران شرکت هایدال می‌گوید: «ما در حال حاضر نانومواد کربنی مختلفی تولید می‌کنیم با این حال به دنبال منابع جدیدی برای تامین نیاز خود بوده تا منابع جدیدی را به لیست تامین‌کنندگان مواد اولیه خود بی‌افزاییم. ما با تلگا در این باره گفتگو کردیم تا لیست محصولات خود را کامل کنیم.»