استفاده از دو نانوابزار برای تعیین مشخصات قطعات الکترونیکی

شرکت ای‌سیلیکون (eSilicon) برای مشخصه‌یابی مدارات و حافظه‌های ۱۶ نانومتری خود از دو ابزار NanoSpiceTM و NanoYieldTM استفاده می‌کند. این دو فناوری به شرکت پروپلاس دیزاین سولوشن تعلق دارد.

پروپلاس دیزاین سولوشن (ProPlus Design Solutions, Inc) اعلام کرد که ای‌سیلیکون (eSilicon)، یکی از شرکت‌های مستقل در طراحی قطعات نیمه‌هادی، شبیه‌سازی این شرکت موسوم به SPICE را برای طراحی محصولات نانومتری انتخاب کرده است.
ای‌سیلیکون، فناوری NanoSpiceTM شرکت پروپلاس را به دلیل عملکرد دقیق و عالی آن برگزیده است؛ چرا که برای فائق آمدن بر چالش‌های طراحی پیشرفته نظیر تعیین مشخصات حافظه‌ها، شبیه‌سازی بلوک‌های بزرگ و تایید آن‌ها لازم است.
شرکت ای‌سیلیکون NanoYieldTM را برای دقت بالا و عملکرد آن در آنالیز اثرات متغییرهای مختلف روی طراحی حافظه‌ها برگزیده است.
این دو ابزار با استفاده از روش‌های بسیار پیچیده ارزیابی شده و عملکرد آن‌ها برای انواع مختلف طراحی‌ها و جاگذاری‌ها در محصولات ای‌سیلیکون تأیید شده است. ای‌سیلیکون مدارات مجتمع و حافظه‌های مختلف طراحی و تولید می‌کند. مزیت‌های فناوری این ابزارها شامل عملکرد موازی و عالی NanoSpice در موتور SPIC بوده و NanoYield در طراحی مدارات استفاده می‌شود.
لیزا منول از مدیران بخش بازاریابی شرکت ای‌سیلیکون می‌گوید: «ما روی فرآیند نود‌های ۱۶ نانومتری، فناوری جدیدی ارائه کردیم که لازم بود ابزاری برای مشخصه‌یابی و تأیید آن ارائه شود که دقت بالایی نیز داشته باشد. همچنین این روش باید ظرفیت و خروجی بالایی نیز داشته باشد.»
ژیهونگ لیو از مدیران پروپلاس می‌گوید: «ای‌سیلیکون شرکتی موفق و نوآور است که نیاز به روش‌هایی برای اطمینان از کارایی محصولات خود دارد. فناوری NanoSpice ما کارایی، ظرفیت و سرعت بالایی دارد و NanoYield می‌تواند عملکرد و دقت منحصر به فردی داشته باشد. این ابزارها می‌توانند نیازهای مشتریانی که روی مرزهای دانش و فناوری حرکت می‌کنند را بر آورده سازد. از این فرصت برای موفقیت ای‌سیلیکون استقبال می‌کنیم.»