رونمایی از دستگاه شمارش‌گر نقاط کوانتومی

شرکت آئورا تکنولوژی به تازگی دستگاه جدیدی برای اندازه‌گیری نقاط کوانتومی تولید کرده است. این دستگاه یک آنالیزور فوتونی است که قابل جفت شدن به میکروسکوپ‌ کونفوکال را نیز است.

شرکت آئورا تکنولوژی (AUREA Technology) در چهاردهمین کنفرانس Methods and Applications of Fluorescence دستگاه اندازه‌گیری نقاط کوانتومی کلوئیدی خود را که پیش از این برنده جایزه‌ای نیز شده است رونمایی کرد.
این دستگاه که Picoxea نام دارد، اولین آنالیزور شمارشگر فوتون منفرد اصلاح شده است که در آن یکی از پیشرفته‌ترین فتودیودهای ساخته شده در جهان به کار رفته است. منبع این دستگاه یک لیزر پیکوثانیه پالسی بوده که از فناوری تبدیل دیجیتال زمان (TDC) در آن استفاده شده است. این دستگاه قابل جفت شدن با میکروسکوپ کونفوکال بوده و امکان تصویربرداری فلورسانس را به صورت درجا میسر می‌سازد.
آئورا یکی از شرکت‌های تولید کننده شمارشگر فوتون منفرد با کارایی بالا بوده که لیزرهای پیکوثانیه نیز تولید می‌کند. این شرکت ماژول‌های شمارشگر فوتون منفرد و شمارگشر فوتون منفرد اصلاح شده زمانی که قابلیت شناسایی بالایی داشته و نویز اندکی دارد نیز می‌سازد. یکی از ویژگی‌های محصولات این شرکت قدرت تفکیک بالای آن است.
آئورا نسل جدیدی از تجهیزات نوری را طراحی و تولید کرده است که به مهندسان و محققان امکان مطالعه بهتر نمونه‌ها را فراهم می‌سازد. این شرکت همکاری نزدیکی با مشتریان و شرکاء خود داشته و در حوزه‌های فناوری‌ نانو، شیمی، اطلاعات کوانتومی و صنعت نیمه‌هادی محصولات مختلفی ارائه می‌کند.