ده محصول تجاری‌سازی شده در خانه نانویی هشتمین جشنواره نانو

در خانه نانویی هشتمین جشنواره فناوری نانو ‌نمونه محصولات نانویی صنعت ساختمان که مورد تأیید ستاد نانو بوده و تجاری‌سازی شده‌اند به نمایش گذاشته شده است.

در هشتمین جشنواره فناوری‌نانو در بخش ساختمان خانه نانویی به معرفی محصولات و دستاوردهای جدید این بخش می‌پردازد.

فناوری نانو بر بخش‌های یک ساختمان از جمله دوام، مقاومت، طراحی نما و طراحی داخلی تاثیرات بسیاری دارد که این امر بسیار قابل توجه بوده و استفاده از نانو در صنعت ساختمان را توجیه می‌کند.

در خانه نانویی هشتمین جشنواره فناوری نانو ‌نمونه محصولات نانویی صنعت ساختمان که مورد تأیید ستاد نانو بوده و تجاری‌سازی شده‌اند به نمایش گذاشته است.

از جمله محصولات مبتنی‌بر فناوری نانو که در این خانه‌نانویی به‌کار رفته است می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:
۱٫    نانو پوشش‌های تزیینی، ساخت شرکت مهندسی سطح سوین پلاسما. این محصول مقاوم به سایش و فرسایش بوده و سبب ایجاد سطحی زیبا و آراسته، افزایش کیفیت ظاهری و دوام می‌گردد.
۲٫    اتصالات فاضلابی UPVC، ساخت شرکت پیشگام پلاست اهواز. از جمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به بهبود مقاومت به ضربه، استحکام مناسب و مقاوم در برابر حرارت اشاره نمود.
۳٫    لوله و اتصالات فاضلاب بی صدا، ساخت گروه صنعتی وحید. کاهش صدای سیال عبوری در محیط و مقاومت حلقوی بالا از ویژگی‌های این محصول هستند.
۴٫    رنگ خود تمیز شونده تولید شده در شرکت نیلی فام. ویژگی منحصر به فرد این محصول تجزیه آلاینده‌های محیطی در اثر خاصیت فوتو کاتالیستی در حضور اشعه uv است.
۵٫    رنگ، عایق حرارتی، ساخت شرکت پوشش صنعت نانوفن تهران. کاهش انتقال حرارت ناشی از گرادیان دمایی یکی از ویژگی‌های مهم این محصول است.
۶٫    رنگ ترک تزیینی، تولید شده در شرکت رنگ ترک تزیینی آسیا، از ویژگی‌های این محصول می‌توان به سرعت خشک شدن بالاو ایجاد سطوح آراسته و دوام تنوع بالا اشاره داشت.
۷٫    شیشه کنترل کننده انرژی تولید شده در گروه صنعتی شیشه کاوه. عبور نور مرئی بالا، کاهش اتلاف انرژی و انعکاس اشعه مادون قرمز از ویژگی‌های این محصول است.
۸٫    پرده ضدآب و لک، تولید شده در شرکت دانش پویان ساتیا. این پرده‌ها دارای خاصیت آبگریزی و آنتی باکتریال هستند.
۹٫    فرش ماشینی ضد میکروب، محصول شرکت فرش فرهی، خاصیت ضد میکروبی، ضد بو و ضد حساسیت پوستی، ثبات دربرابر شست و شوی مکرر از ویژگی‌های منحصر به فرد این فرش‌ها است.
۱۰٫    فرش دستبافت ضد میکروبی، تولید شده در شرکت فرش جی دارای خاصیت ضد میکروبی، ضد بو و ضد حساسیت پوستی، ثبات دربرابر شست و شوی مکرر.

خانه نانویی واقع در طبقه دوم سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران در بازه برگزاری جشنواره فناوری نانو ۱۳ تا ۱۶ مهرماه میزبان بازدیدکنندگان است.