زرافشان: در تلاشیم نقش آموزش پرورش را در تحقق اهداف نانو بخوبی ایفا کنیم

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: سهم آموزش و پرورش در تحقق دورنمای حوزه نانو، انتقال عرصه پژوهش‌های نانو از دانشگاه‌ها به آموزش و پرورش است؛ در همین راستا در تلاش هستیم تا سهم بخش دانش آموزی در تحقق اهداف ستاد نانو را به خوبی ایفا کنیم.

مهندس علی زرافشان، معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با ستاد خبری نمایشگا نانو با اشاره به حضور فعال آموزش  پرورش در هشتمین نمایشگاه نانو اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش هر ساله و با همکاری ستاد نانو ریاست جمهوری دستاوردهای یکساله خود در حوزه فعالیت های نانو را در غرفه ای با عنوان «نانو دانش آموزی» ارائه میدهد.

وی  با بیان اینکه حضور ایران در بین ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه نانو امتیازی ویژه برای کشورمان محسوب میشود، بر لزوم حمایت از رشد فناوری نانو در کشور تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری در عرصه نانو و تجاری سازی آن موجب ورود جدی تر به مباحث علمی و کسب درآمد بیشتر میشود.

زرافشان در ادامه به حمایت های وزارت آموزش و پرورش در حوزه فناوری نانو اشاره و خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش و با مشارکت ستاد نانو ریاست جمهوری طی دوسال اخیر مراکزی تحت عنوان پژوهشسرای دانش اموزی جهت انجام تحقیقات دانش اموزی در این حوزه ایجاد کرده ای و امروز در ۵۰۰ منطقه اموزش و پرورش در سطح کشور این پژوهشسراها فعال هستند

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: طی سال تحصیلی گذشته ۴۹ پژوهش سرا مجهز به آرمایشگاه های نانو شده است و امسال نیز قرار است ۱۵ آزمایشگاه را به این مجموعه اضافه نماییم.

وی همچنین به برگزاری ۶ المپیاد نانو دانش آموزی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه توجه به فناوری نانو یکی از برنامه های جدی اموزش و پرورش است، گفت: در نسختین المپیاد نانو شاهد حضور ۱۲۰۰ نفر دانش اموز بودیم و این امار در ۶امین المپیاد به ۲۷هزار و ۵۰۰ نفر رسید که این نشان از توجه و اقداماتی است که در اموزش و پرورش در حوزه نانو در حال انجام است.

زرافشان با تاکید بر اینکه ارتقا رتبه جهانی در حوزه نانو دورنمای این حوزه در اینده است، خاطر نشان کرد: سهم آموزش و پرورش در تحقق این دورنما انتقال عرصه پژوهش های نانو از دانشگاه ها به اموزش و پرورش است؛ در همین راستا در تلاش هستیم تا سهم بخش دانش اموزی در تحقق اهداف ستاد ناانو را به خوبی ایفا کنیم.