کسب سرمایه جدید برای توسعه و تجاری‌سازی نانودارو

شرکت آلمانی لئون نانودارگ که روی توسعه داروهای مبتنی بر فناوری‌ نانو فعالیت دارد، سهام خود را به ارزش ۱۸ و نیم میلیون یورو به بازار عرضه کرد. این شرکت قصد دارد تا با این کار، منابع مالی جدیدی برای تجاری‌سازی محصولات خود به دست آورد.

شرک لئون نانودراگ (leon nanodrugs) اعلام کرد که فاز اول ارائه سهام این شرکت به ارزش ۱۸ و نیم میلیون یورو در بازار به پایان رسید. این کار با کمک شرکت تی‌وی‌ام کپیتال لایف در مونیخ انجام شده‌است.
لئون شرکتی است که توسط یک گروه از اساتید با تجربه دارویی در اواسط سال ۲۰۱۱ تأسیس شد. این شرکت روی فرمولاسیون مجدد داروها و استفاده از پروتئین‌‌ها و مولکول‌های کوچک برای ساخت دارو متمرکز شده‌است. لئون برای این کار از فناوری پتنت شده خود استفاده می‌کند. این شرکت با توجه به استانداردهای موجود در حوزه دارو و غذا به بهبود علمکرد داروها می‌پردازد و شاخص‌هایی نظیر حلالیت، پایداری و فعال بودن این داروها را بهبود می‌دهد.
شرکت لئون قصد دارد از این عرضه سهام برای بسط و گسترش دامنه کاری خود استفاده کرده و بخش‌های درآمدزا به کسب و کار خود اضافه کند. با این کار، حاشیه‌های جدیدی برای همکاری مشترک با شرکت‌های دارویی مختلف ایجاد می‌شود.
ولفگانگ بیر، مدیر بخش پزشکی و از مؤسسان این شرکت، می‌گوید: «با وجود شبکه منحصر به فرد بین رشته‌ای در این شرکت، می‌توان فرمولاسیون‌های مختلف جدیدی برای میکرو و نانوداروها ارائه کرد.»
کرنلیا بیر از دیگر مدیران این شرکت می‌گوید: «ما از همکاری با شرکت تی‌وی‌ام خوشحال هستیم. دسترسی آن‌ها به مخاطبین مختلف در سراسر جهان فرصت مناسبی برای ما ایجاد کرده تا نیروی محرکه تازه‌ای برای تجاری‌سازی محصولات خود به دست آوریم.»
هوبرت بینر از مدیران شرکت تی‌وی‌ام می‌گوید: «این اولین سرمایه‌گذاری ما روی یک شرکت آلمانی از سال ۲۰۰۹ تاکنون است. این باعث خوشحالی ماست که به‌عنوان یک سرمایه‌گذار وارد بازار آلمان می‌شویم.»
لئون نانودراگ یک شرکت فعال در حوزه فناوری‌ نانو است که روی فرمولاسیون مجدد و تولید داروهای جدید کار می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخ آلمان قرار دارد.