محافظت از ادوات الکترونیکی با نانوروکش

یک شرکت تولید کننده نانوروکش محافظ برای قطعات الکترونیکی، همکاری مشترکی با شرکت‌های دل و موتورولا آغاز کرده است. این شرکت تبلت‌های دل و هدفون‌های بی سیم موتورولا را نسبت به آب و غبار محافظت می کند.

یکی از شرکت تابعه گروه هریس هریس (Harris & Harris) که با نام اختصاری HZO فعالیت دارد اعلام کرد که همکاری مشترکی با موتورولا و دل آغاز کرده است. HZO و دل برای بهبود عملکرد تبلت دل موسوم به Latitude 12 Rugged فعالیت مشترکی را آغاز کرده‌اند. این محصول جدید مشترک دو شرکت، کاربردهای متعددی هم در صنعت و هم در حوزه نظامی دارد. این تبلت در شرایط بسیار سخت مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج خوبی بدست آورده است به طوری که استاندارد مقاومت این تبلت IP65 است که بدان معناست که این تبلت در مقابل آب و خاک مقاوم است.
HZO و موتورولا نیز برای ایجاد خاصیت ضد آب و ضد عرق بودن هدفون‌های بی‌سیم این شرکت همکاری مشترکی آغاز کرده‌اند. با استفاده از این فناوری جدید در محصولات موتورولا، مشتریان این شرکت می‌توانند از این محصولات در جاهای مختلف بدون ترس از آسیب‌دیدن استفاده کنند. استاندارد مقاومت این هدفون IP57 است که به معنای مقاومت این محصول در برابر غبار و امکان غوطه‌وری در آب تا ۳۰ دقیقه است.
دوگلاس جیمیسون مدیرعامل گروه هریس هریس می‌گوید: «دو همکاری اخیر ما در کنار دیگر مشارکت‌هایی که طی سال‌های اخیر داشته‌ایم نشان دهنده جایگاه HZO در بازار است. با افزایش ادوات الکترونیکی همراه در بازار و توسعه فناوری اینترنت همه چیز (IoT)، فناوری HZO می‌تواند رشد سریع‌تری را تجربه کند. این فناوری موجب محافظت بهتر قطعات الکترونیکی از گزند سیالات و محیط‌های خورنده شود.»