فروم نقاط کوانتومی، بررسی فرصت‌ها و چالش‌ها

شرکت اسمیتر اپکس قصد دارد فروم نقاط کوانتومی (Quantum Dots Forum 2016) را در ابتدای سال ۲۰۱۶ برگزار کند. این فروم با هدف به اشتراک گذاری فرصت‌ها در این حوزه و همچنین تبادل نظر درباره آخرین دستاوردهای صنعت نقاط کوانتومی برگزار می‌شود.

اسمیتر اپکس (Smithers Apex) اعلام کرد که فروم نقاط کوانتومی ۲۰۱۶ ابتدای سال آینده در تاریخ ۹ تا ۱۱ مارس در هتل آیلند برگزار می‌شود. در این نشست دو روزه فرصت‌های بازار، آخرین دستاوردهای این فناوری، کاربردها، چالش‌ها و نوآوری‌های حوزه نقاط کوانتومی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
دانا مورگان، از مجریان این کنفرانس در اپکس، می‌گوید: «فروم نقاط کوانتومی فضای همفکری برای متخصصان این حوزه فراهم می‌کند تا تولیدکنندگان و فعالان این بخش گردهم آمده و به تبادل نظر درباره آخرین دستاوردهای این صنعت بپردازند. صنعت نمایشگرها ارتباط نزدیکی با حوزه نقاط کوانتومی دارد به طوری که امکان تولید نمایشگرهای ارزان با استفاده از این نقاط امکان پذیر است. این فروم فضایی فراهم می‌کند تا چشم اندازهای صنعت نقاط کوانتومی و فرصت‌های تحقیقاتی در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.»
تیم اجرایی این فروم، متخصصان و پیشروان این حوزه نظیر ستکو سولیوان- بنیان گذار شرکت کیودی ویژن- و جاناتان استکل- از مدیران شرکت اپل- را برای شرکت در این فروم دعوت کرده‌اند.
از بخش‌های مهم این کنفرانس می‌توان به بررسی بازار، نیرو محرک‌های بازار، چگونه تولیدکنندگان فعلی می‌توانند فرصت‌ها و چالش‌های این حوزه را مدیریت کنند، توسعه زنجیره تولید و توسعه مواد اشاره کرد.
علاوه بر این، این کنفرانس به دنبال شنیدن صدا مشتری است و همچنین موضوعاتی نظیر کاربردهای نوظهور، اثرات زیست محیطی، ایمنی و سلامت از جمله مواردی است که در این کنفرانس مورد توجه قرار می‌گیرد.
دامنه موضوعات این کنفرانس نسبت به سال قبل دو برابر شده است به طوری که بخش‌هایی نظیر پنل گفتگو به آن افزوده شده است. فروم نقاط کوانتومی ۲۰۱۶ پس از نشست جهانی فسفر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶ Phosphor Global Summit) توسط اپکس در تاریخ ۷-۹ مارس در همین هتل برگزار می‌شود. برگزاری این رویداد در یک جا برای به اشتراک‌گذاری فرصت‌های اسپانسری و نمایشگاهی بسیار ایده‌آل است.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کنفرانس، به آدرس www.quantumdotsforum.com مراجعه کنید.