استفاده از نانوپوشش برای محافظت از تلفن همراه

شرکت هوآوی از فناوری نانوپوشش شرکت P2i برای محافظت از تلفن همراه خود از آب استفاده کرده است؛ این نانوپوشش ظاهر محصولات را تغییر نمی‌دهد.

شرکت چینی هوآوی به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان تلفن همراه، اخیراً از تلفن همراه هوشمند پرچم‌دار خود رونمایی کرده است. این تلفن هوشمند در نمایشگاه بزرگ IFA برلین که در ماه سپتامبر برگزار شد، رونمایی گردید.
این تلفن همراه موسوم به Mate S هم از زیبایی و هم کارایی بالایی برخوردار است و در طراحی آن ظرافت خاصی استفاده شده است. این تلفن همراه دارای اندکی انحناء بوده و شیشه آن دارای چندلایه مختلف است. یکی از ویژگی‌های این تلفن همراه، استفاده از نانوپوشش P2i است که موجب محافظت این تلفن از گزند آب شده است.
در این نمایشگاه، ریچارد یو، مدیرعامل شرکت هوآوی، اعلام کرد که این تلفن همراه کاملاً ضد آب است و این نانوپوشش موجب مقاومت آن در برابر باران و عرق بدن می‌شود.
P2i همکاری نزدیکی با شرکت هوآوی دارد و پیش از این محصولاتی برای استفاده در تلفن‌های آن ارائه کرده بود. در مدل P8 شرکت هوآوی از نانوپوشش‌های شرکت P2i استفاده شده است.
فناوری نانوپوشش شرکت P2i به صورت پتنتی به ثبت رسیده است. این فناوری موجب شده تا تلفن هوشمند جدید شرکت هوآوی در اثر مجاروت با رطوبت بدون مشکل به کار خود ادامه دهد. این نانوپوشش به دلیل نازک بودن و ضخامت بسیار کم، تأثیری روی ظاهر تلفن همراه ندارد؛ بنابراین بدون این که ظاهر تلفن همراه تغییر کنید محافظت از سیالات انجام می‌شود. با وجود این نانوپوشش، تلفن همراه را می‌تواند در هر کجا و شرایطی استفاده کرد.
شرکت P2i یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه نانوپوشش‌های ضد آب بوده و به تولیدکنندگان محصولات مختلف کمک می‌کند تا کالاهای خود را در برابر آب و رطوبت محافظت کنند. از آنجایی که ضخامت این نانوپوشش‌های بسیار اندک است ظاهر محصولات تغییری نمی‌کند. از این فناوری می‌توان در محصولات مختلف، از تلفن همراه گرفته تا ادوات پزشکی استفاده کرد.
دفتر مرکزی این شرکت در انگلستان واقع شده و بیش از ۱۷۵ پتنت ثبت شده دارد.