نشریه دانش‌آموزی فناوری‌های همگرا با نام «چارسو» منتشر شد

سایت فناوری های همگرا (NBIC): نخستین شماره ماهنامه “چارسو” منتشر شد. چارسو، مجله‌ای دانش‌آموزی در حوزه فناوری‌های همگرا (Converging Technologies) است که توسط مرکز راهبری فناوری های همگرا در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر می شود. چارسو نقطه تلاقی

این نشریه الکترونیکی با هدف آشنایی دانش‌آموزان با کاربردها و قابلیت‌های حاصل از همگرایی فناوری‌ها منتشر می‌شود و سعی خواهد داشت با ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان برای نقش‌آفرینی فعال در این زمینه، در کنار سایر برنامه‌های توسعه فناوری‌های همگرا در کشور، زمینه تسریع پیشرفت علمی و فنی ایران اسلامی را فراهم آورد.

استفاده از نانونوارهای گرافینی در صنعت الکترونیک، گزارشی با موضوع آموزش ماشینی و کمک به ارتقای آموزش و پرورش، نمایش کاربردهای گرافین در قالب اینفوگرافی و الگوریتمی برای تشخیص بی‌حوصلگی، مطالبی هستند که در نخستین شماره این نشریه به رشته تحریر درآمده‌اند.
نشریه الکترونیکی چارسو با بخش‌های مختلف اخبار و تازه‌ها، گزارش، مقاله و اینفوگرافیک به صورت ماهنامه در سایت مرکز راهبری فناوری های همگرا به نشانی nbic.isti.ir منتشر خواهدشد و علاقمندان می توانند فایل الکترونیک نشریه را از این نشانی دریافت کنند.
شایان ذکر است که برنامه ترویج فناوری‌های همگرا از ابتدای امسال در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده و در سایتی که به همین منظور با نشانی nbic.isti.ir راه اندازی شده است، آخرین اخبار و رویدادهای مرتبط با فناوری های همگرا به اطلاع علاقمندان می رسد. تا کنون بیش از ۴۰ مقاله علمی و مدیریتی و بیش از ۷۶۰ خبر علمی و اقتصادی در این سایت منتشر شده است.