همکاری مشترک برای تولید ماژول لمسی مبتنی بر نانوسیم‌ها

شرکت سیمانانوتک با همکاری فاکسکون قصد تولید ماژول جدیدی برای تولید صفحات لمسی دارد. در این فیلم لایه نازک رسانا از نانوسیم‌های نقره استفاده شده است. هزینه تولید محصولات با این فناوری کاهش یافته و کیفیت آنها افزایش می‌یابد.

شرکت سیما نانوتک (Cima NanoTech)یکی از تولید کنندگان فیلم‌های رسانای شفاف است. این شرکت اخیرا وارد همکاری مشترک با فاکسکون (Faxconn) شده است شرکتی که به عنوان بزرگترین شرکت صاحب فناوری ICT به تولید ادوات الکترونیکی می‌پردازد. در قالب این همکاری مشترک طرفین قصد دارند فیلم‌های رسانای شفافی برای صفحات لمسی تولید کنند. این دو درصدد فروش ماژولی موسوم به SANTE®ProTouch™ در قالب همکاری مشترک هستند.
متخصصان شرکت فاکسکون تجربه زیادی در تولید انبوه و تکرارپذیر محصولات با کیفیت بالا دارند. این تجربه با فناوری نانوسیم‌های خودآرای شرکت سیما نانوتک ترکیب شده و محصول ارزان قیمت و رقابت‌پذیر برای صفحات لمسی مادون قرمز تولید می‌شود.
جان براد مدیرعامل شرکت سیما نانوتک می‌گوید: «SANTE®ProTouch™ در کارخانه جدید ما تولید خواهد شد. برخورداری از یک خط تولید با ظرفیت بالا و مطمئن به ما امکان می‌دهد تا محصولاتی با کیفیت بالا و تکرارپذیری قابل قبول به بازار عرضه کنیم.»
ماژول SANTE®ProTouch™ از پاسخ‌دهی بسیار بالایی برخوردار بوده و امکان تشخیص تماس‌های چندگانه را داراست. این فناوری یک راهکار ایده‌آل برای تولید محصولات جدید الکترونیکی است. نوع طراحی این فناوری به گونه‌ای است که در صورت استفاده در ادوات الکترونیکی امکان استفاده از لبه تا لبه (edge to edge) در محصولات وجود خواهد داشت.
کیوین چن از مدیران شرکت فاکسکون می‌گوید: « سیما نانوتک دارای فناوری پیشرفته‌ای است که موجب شده این شرکت در خط مقدم نوآوری در این حوزه حرکت کند. این همکاری مشترک با سیما نانوتک به ما این امکان را می‌دهد که مسیر تازه‌ای برای این بازار رو به رشد ایجاد کنیم.»
ماژول SANTE®ProTouch™ در ابعاد مختلف از ۴۰ تا ۸۵ اینچ تولید شده و در آن از نانوسیم‌های نقره استفاده شده است. این ماژول قابل انطباق با فناوری‌های نمایشگر فعلی موجود در بازار بوده و به طراحان این امکان را می‌دهد که آزادی عمل بیشتری در طراحی و ساخت لنزها و نمایشگرها داشته باشند.