حضور فناوران ایرانی در Chinano 2015

نمایشگاه Chinano 2015 در تاریخ ۶ تا ۸ آبان ماه سال جاری در شهر سوژو چین با حضور ۲۳۰ شرکت فعال در زمینه فناری نانو از جمله ۹ شرکت ایرانی برگزار شد.

ستاد توسعه فناوری نانو به همراه شرکت‌‌های؛ اکسیر نانوسینا، پارسا پلیمر شریف، PNF، فناوران نانومقیاس، توانا (آزمایشگاه‌های آموزشی)، آدیکو، سوین پلاسما، بهران فیلتر و آریا پلیمر در غرفه‌ای به مساحت۹۰ متر مربع حضور پیدا کرد. فناوران ایرانی حاضر در این بخش به ارائه و معرفی محصولات و تجهیزات فناوری نانو ساخته شده در ایران پرداختند.

نمایشگاه و کنفرانس چین در ششمین سال برگزاری، علاوه بر بخشی که محصولات و تجهیزات فناوری نانو از کشورهای مختلف در آن عرضه شدند، شامل هشت سمپوزیم و فروم بین‌المللی جهت تبادل فناوری نانو بود.

ستاد توسعه فناوری نانو و شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه فناوری نانو نیز علاوه بر حضور در این نمایشگاه در دیگر برنامه‌های Chinano 2015 با هدف معرفی محصولات و تجهیزات نانویی ساخت ایران و افزایش تبادلات اقتصادی در این زمینه حضوری پر رنگ داشته است.

از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه «International round table» بوده که برای سومین بار و با حضور نمایندگان ۱۲ کشور از جمله ایران، کانادا، آلمان و مالزی با هدف معرفی برنامه‌ها و سیاست‌های کشورهای مختلف در زمینه توسعه فناوری نانو و همچنین معرفی پروژه‌های منتخب کشورها برگزار گردید.

در سومین میزگرد جهانی فناوری نانو Chinano2015 از ایران دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از جمله سخنران‌های بخش اول این رویداد بود که به معرفی نانو در ایران پرداخت همچنین در بخش معرفی پروژه‌های صنعتی منتخب فناوری نانو نیز کارشناسی از شرکت‌ بهران فیلتر محصول نانوفیلترهای نیروگاهی این شرکت را معرفی نمود.

گفتنی است سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران جناب آقای علیرضا ایروش در شانگهای نیز به مدت ۳ ساعت از دستاوردهای نانو ایران در غرفه بازدید داشتند.