پیش‌بینی بازار جهانی تقویت‌کننده‌های نانوخاک‌رس

پیش‌بینی می‌شود که عواملی نظیر هزینه‌های تولید و پردازش پایین به همراه توسعه گسترده این مواد، به افزایش تقاضای بخش صنعت منجر گردد.

بر اساس گزارش جدیدی که توسط شرکت گِرند ویو ریسرچ (Grand View Research) منتشر شده است، انتظار می‌رود ارزش بازار جهانی تقویت‌کننده‌های نانوخاک‌رس تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۴٫۳۸ میلیارد دلار افزایش یابد. طبق گزارش مذکور، پیش‌بینی می‌شود که طی ۷ سال آینده، به خاطر افزایش نیاز صنایع مختلفی نظیر خودروسازی، هوا فضا و کاربردهای دریایی به مواد سبک، قابل حمل، بادوام، مستحکم و کم‌هزینه، بازار تقویت‌کننده‌های نانوخاک‌رس شاهد رشد گسترده‌ای باشد.
با گسترش حمایت‌های مناسب دولت‌ها به منظور استفاده از فناوری‌نانو و افزایش تولید نانومواد، منجر به رشد بازار این بخش در آمریکای شمالی و اروپا در طی دوره پیش‌بینی خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که عواملی نظیر هزینه‌های تولید و پردازش پایین، به همراه توسعه گسترده این مواد، به افزایش تقاضای بخش صنعت منجر گردد.
برخی از مهم‌ترین یافته‌های گزارش جدید عبارتند از:
• از نظر درآمدی، انتظار می‌رود که استفاده از تقویت‌کننده‌های نانوخاک‌رس در قطعات خودرو با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۲۳٫۶ درصد در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲، سریع‌ترین رشد این بازار را به خود اختصاص دهد.
• بخش ساخت و ساز بزرگ‌ترین بخش کاربردی بوده و بیش از ۲۰ درصد حجم بازار جهانی این بخش را در سال ۲۰۱۴ میلادی به خود اختصاص داده بود.
• اروپا از نظر سهم بازار در سال ۲۰۱۴ میلادی در جایگاه دوم بوده و حدود ۲۹ درصد تولیدکنندگان مختلف در این منطقه حضور داشتند.
• نانوکور، بایک اَدیتیو و Laviosa Chimica Mineraria از جمله نقش‌آفرینان کلیدی بازار این بخش محسوب می‌شوند.
متن کامل این گزارش با عنوان «تجزیه و تحلیل بازار تقویت‌کننده‌های نانوخاک‌رس براساس کاربرد (بسته‌بندی، قطعات خودرو، پوشش‌ها)، استفاده کننده نهایی (خودروسازی، ساخت و ساز، دریایی، قطعات و کاربردهای الکترونیکی، نظامی و دفاعی) و پیش‌بینی بخشی تا سال ۲۰۲۰»، به قیمت ۴۷۰۰ دلار از طریق نشانی قابل خریداری است.
http://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/nanoclay-reinforcement-market