تاکید وزیر نیرو بر استفاده از فناوری نانو در صنعت برق

وزیر نیرو طی بازدید از غرفه ستاد توسعه فناوری نانو در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، بر استفاده از فناوری نانو در صنعت برق تاکید نمود.

جناب آقای مهندس چیت‌چیان، در نخستین روز برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق با حضور در غرفه فناوری نانو، در جریان تولید نانوسیالات و نانوپوشش‌های تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان فناوری نانو کشور که به تولید صنعتی نیز رسیده قرار گرفت.
 
همچنین در این بازدید وزیر نیرو از قرارداد بین مقره‌سازی ایران و شرکت رامو که با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو، در راستای اعمال فناوری پوشش‌های نانویی آنتی‌استاتیک و آبگریز بر مقره‌ها منعقد شده (هم‌زمان با برگزاری هشتمین نمایشگاه فناوری نانو) آگاه و با تاکید بر تولید مقره‌های آبگریز و آنتی‌استاتیک از اقدامات صورت گرفته در این زمینه تقدیر نمود.

گفتنی است، شرکت ها و فناوران فعال فناوری نانو در صنعت برق با هدف معرفی توانمندی‌ها و محصولات نانویی تولید شده در کشور و رسوخ این فناوری در صنعت جهت بهبود و افزایش بازدهی، در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق حضور یافته اند.

در غرفه ستاد توسعه فناوری نانو پنج کانتر مجزا در زمینه‌های «نانوپوشش‌های سخت و مقاوم (صنایع برق و انرژی)»، «فناوری پلاسما(حذف آلاینده‌های گازی)»، «پوشش‌های آنتی‌استاتیک و آبگریز»، «نانوسیالات خنک‌کننده و افزایش سطح» و «نانوفیلترهای نیروگاهی» برپا و کارشناسان توضیحات لازم را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌نمایند.

شایان ذکر است،‌ پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق با حضور۳۴۱ شرکت داخلی و ۲۰۰ شرکت خارجی از کره جنوبی، ترکیه، چین، آلمان،‌اسپانیا، هنگ‌کنگ، اسلوانی، سوئد، چک، ‌تایوان، کانادا، بلژیک،‌اکراین، هلند و فنلاند، ۱۷ تا ۲۰ آبان‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برپاست.