عرضه نسل سوم نانوغشاءهای تهویه هوا و تصفیه آب

شرکت دایس آنالیتیک اخیراً نسل سوم نانوغشاءهای خود را برای استفاده در سیستم‌های تهویه و تصفیه آب به بازار عرضه کرده است. این فناوری می‌تواند مصرف انرژی را در صنایع کاهش دهد.

شرکت دایس آنالیتیک (Dais Analytic Corporation) یکی از شرکت‌های کسب و کار فناوری‌ نانو، اخیراً فناوری جدید خود را به بازار جهانی انرژی، آب و هوا عرضه کرده است. این فناوری نسل سوم، محصولی به نام AqualyteTM است. این محصول یک غشاء با کارایی بالاست که عملکرد آن توسط یک شرکت ثالث تأیید شده‌است. این غشاء می‌تواند برای سیستم‌های تهویه مورد استفاده قرار گیرد.
نسل دوم این فناوری، از نانومواد استفاده شده و با نام تجاری ConsERVTM به بازار عرضه شد. این محصول برای سیستم‌های تهویه مورد استفاده قرار گرفته و موجب کاهش مصرف انرژی و انتشار گاز گلخانه‌ای شده‌است. همچنین استفاده از این فناوری موجب کاهش ابعاد سیستم تهویه شده که این کار در نهایت، قیمت تمام شده محصول را نیز کاهش می‌دهد. دلیل کاهش ابعاد این سیستم، بالاتر بودن کارایی آن است که دیگر نیازی به ساخت سیستمی با ابعاد بزرگ نیست.
سازمان ارائه دهنده تأییدیه عملکرد موسوم به AHRI، سازمانی است که وظیفه آن، بررسی ادعای تولیدکنندگان سیستم‌های حرارتی، خنک کننده و تهویه است. عملکرد این دستگاه توسط این سازمان مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت استاندارد بودن آن تأیید شده‌است. این سازمان آزمون‌های مورد نظر خود را به آزمایشگاه‌های معتمد واگذار می‌کند.
بعد از انجام آزمون‌های مختلف روی این محصول، در صنایع مورد استفاده قرار گرفته است. از محصولاتی که تاکنون از این فناوری استفاده کرده‌اند می‌توان به NanoClearTM اشاره کرد. NanoAirTM نیز یک سیستم خنک کننده و گرمایشی است که از این فناوری بهره‌مند شده‌است. NanoAirTM اخیراً توسط وزارت انرژی آمریکا استفاده شده‌است.
کارلس کنیون، مدیرعامل شرکت مولتی‌تسک، می‌گوید: «فناوری AqualyteTM علمکرد بالایی داشته و در حال حاضر توسط صنایع مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. ما نیز از این فناوری استفاده کرده‌ و صرفه‌جویی زیادی در بخش انرژی در کسب و کار خود داشته‌ایم.»
نانومحصول AqualyteTM می‌تواند جایگزین موتور و کمپرسورهای پرمصرف فعلی شود و مصرف انرژی را کاهش دهد.