به روزرسانی تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی مبتنی بر نانوبلور سامسونگ

شرکت سامسونگ اخیراً فناوری جدیدی برای افزایش کیفیت تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی ارائه کرده است. در کنار این، سامسونگ آپدیت جدیدی منتشر کرده که موجب افزایش کیفیت پخش محصولات نمایشگر این شرکت می‌شود. یکی از مزیت‌های فناوری جدید سامسونگ استفاده از نانوبلورها در

شرکت سامسونگ اعلام کرد، مدل جدید تلویزیون‌های این شرکت که در آن‌ها از مواد نانوبلوری استفاده شده‌است به زودی وارد بازار می‌شود. این تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی و سوپراولترا اچ‌دی، مجهز به پورت ویژه HDMI 2a هستند.
این محصول جدید شرکت سامسونگ قادر است محدوده‌های دینامیک بالا (HDR) را نشان داده و درصورت اتصال به پخش‌کننده‌های خارجی نیز این قابلیت‌ها را حفظ کند. HDR می‌تواند کنتراست بسیار بالایی بین نقاط تیره و روشن ایجاد کند که با این کار تصاویر ارائه شده بسیار واقعی‌تر به نظر می‌آیند. این ویژگی موجب می‌شود تا تصاویر ظاهری بسیار شبیه به آنچه تصویرساز مد نظر دارد، داشته باشند. ایجاد این ویژگی به یک نرم‌افزار نیاز دارد که این نرم‌افزار از سوی شرکت سامسونگ به‌صورت رایگان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.
HDMI 2a موجب فراهم شدن شرایط برای انتقال اطلاعات بیشتری میان منبع پخش و تلویزیون می‌شود. برای مثال، بلو ری‌های جدید اولترا اچ‌دی که به زودی وارد بازار می‌شوند نیاز به پهنای باند بالایی برای انتقال اطلاعات دارند.
وجود فناوری نانوبلورها در این تلویزیون موجب می‌شود تا کیفیت رنگ و تصویر در این محصولات افزایش یابد. آپدیت جدید شرکت سامسونگ موجب می‌شود تا کیفیت تصویر نسبت به تصاویر رایج افزایش قابل توجهی پیدا کند.
جان ری از مدیران شرکت سامسونگ می‌گوید: «شرکت ما فناوری جدیدی ارائه کرده است که مشتریان ما انتظار آن را از یک شرکت پیشرو دارند. تلویزیون‌های ۲۰۱۵ سامسونگ می‌توانند تصاویر اولترا اچ‌دی را از پخش‌کننده داخلی ایجاد کنند اما با این به روزرسانی جدید، امکان خلق چنین تصاویری از پخش‌کننده‌های خارجی نیز امکان‌پذیر می‌شود.»
پورت HDMI 2a از طریق این آپدیت جدید می‌تواند در تمامی تلویزیون‌های اولترا و سوپراولترا اچ‌دی مورد استفاده قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فناوری به سایت اینترتی www.samsung.com مراجعه کنید.