توسعه ابزاری برای تولید انبوه نانوذرات

دو شرکت فعال در حوزه تولید تجهیزات اخیرا با همکاری یکدیگر اقدام به توسعه ابزاری کردند که قادر است نانوذرات را با استفاده از روش آسیاب تر تولید کند. این دستگاه قادر است نانوذرات به حجم انبوه تولید کند.

دو شرکت اکسلینس (Xcelience) و پودرسایز (Powdersize) اخیرا موفق به افزایش دامنه کاری دستگاه آسیابی موسوم به Netzsch Delta Vita شده‌اند. این دستگاه که با روش آسیاب اقدام به تولید نانوذرات می‌کند با توسعه بیشتر و مجهز شدن به سیستم میکرونیزاسیون می‌تواند کارایی بالاتری داشته باشد به طوری که امکان تولید ذرات با ابعاد کوچکتر در این دستگاه فراهم شده است.
اکسلینس با سرمایه‌گذاری روی محصول شرکت پودرسایز در ماه جولای سال جاری به این مهم دست یافته است. با این ویژگی جدید، نانوذرات تولید شده دارای حلالیت بیشتری خواهند شد که دلیل این امر کاهش ابعاد و رسیدن به مقیاس نانومتری است.
این دستگاه قابلیت آسیاب تر را داشته و در آن از محلول‌هایی با حجم ۱۵ میلی‌لیتر تا ۶۰ لیتر می‌توان استفاده کرد. با این فناوری می‌توان انرژی آسیاب را به گونه‌ای تنظیم کرد که ذرات زیر یک میکرون قابل استحصال بوده و پایداری بالایی در فاز محلول داشته باشند.
درک هنک مدیرعامل شرکت اکسلینس می‌گوید: « بیشتر پروژه‌های فرمولاسیون مبتنی بر بهبود حلالیت هستند. ما محصولی شرکت پودرسایز را به گونه‌ای ارتقاء دادیم که بتوان با ابزار‌های میکرونیزاسیون بتوان به این هدف رسید. اکنون با وجود قابلیت آسیاب مرطوب ما می‌توانیم ابعاد ذرات به زیر یک میکرون برسانیم. این یک ابزار بسیار نادر است که می‌تواند در حوزه‌های مختلف استفاده شود.»
تی‌جی هیگلی از مدیران شرکت پودرسایز می‌گوید: « با محصول جدید ما بسیاری از مشکلات موجود در مسیر عدم انحلال مواد رفع می‌شود. ایجاد نانوذرات یکی از راهکاری موجود در صنعت است که با این ابزار جدید می‌توان نانوذرات را به تولید انبوه رساند.»
ترکیب پتانسیل‌های این دو شرکت منجر به تولید ابزاری شده که امکان تولید در حجم بالای نانوذرات را فراهم می‌کند. ادغام آسیاب با فناوری میکرونیزاسیون ماحصل این همکاری مشترک است.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فناوری با angela.hoffnagle@xcelience.com تماس بگیرید.