خرید لیسانس توسعه فناوری نانوپوشش آنتی‌باکتریال از دانشگاه

یک شرکت نوپا اخیراً لیسانس استفاده از فناوری تولید نانوپوشش ضدباکتری را از دو دانشگاه آمریکا دریافت کرده است. این شرکت قصد دارد با توسعه این فناوری اقدام به تولید محصولات آنتی‌باکتریال کند.

یک شرکت نوپا در حوزه فناوری‌ نانو موسوم به وکستی (Vexti Corporation) اخیراً لیسانس استفاده از یک فناوری جدید را از دانشگاه نورث‌وسترن و دانشگاه براون دریافت کرده است. هدف از این کار، توسعه فناوری تولید نانوپوشش‌های آنتی‌باکتریال است که مالکیت معنوی آن توسط این دو دانشگاه به ثبت رسیده است.
این لیسانس شامل حق استفاده از پتنتی است که توسط این دو دانشگاه به ثبت رسیده است. تری مک گارتی از موسسان شرکت وکستی می‌گوید: «این فناوری جدید توسط توماس وبستر از محققان قبلی دانشگاه براون ابداع شده‌است. ایشان در حال حاضر در دانشگاه نورث‌وسترن در حال فعالیت است. این فناوری می‌تواند تأثیر به سزایی روی محصولات تولید شده در حوزه‌های مختلف نظیر پزشکی و صنعت داشته باشد.»
این شرکت قصد دارد روی توسعه فناوری نانوپوشش آنتی‌باکتریال متمرکز شده و از آن برای حوزه‌های مختلف صنعت استفاده کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نانوپوشش‌های آنتی‌باکتریال می‌توانید به گزارش The Global Antimicrobial Nanocoatings Market Forecast from 2012 to 2024: Markets, applications, nanomaterials and companies مراجعه کنید.