خرید یک شرکت فعال در حوزه تولید انبوه DNA

شرکت اپلاید دی‌ان‌ای ساینس اخیراً با خرید یک شرکت فعال در حوزه تولید انبوه رشته‌های DNA موقعیت خود را در بازار تولید و توزیع این مواد تثبیت کرده است. اپلاید دی‌ان‌ای قصد دارد با استفاده از فناوری تولید انبوه DNA که در اختیار شرکت واندالیا است، لیست محصولا

شرکت اپلاید دی‌ان‌ای ساینس (Applied DNA Science) اخیراً با پرداخت ۱٫۵ میلیون دلار اقدام به خرید شرکت واندالیا ریسیرچ (Vandalia Research) کرده است. واندالیا دارای فناوری ویژه‌ای برای تولید و تکثیر انبوه توالی‌های ویژه‌ای از DNA است. این فناوری که توسط شرکت وندالیا به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده است، یک دستگاه واکنش زنجیره‌ای پلیمر از (PCR) است که به سادگی می‌تواند یک رشته DNA را کپی‌برداری کند و از روی آن میلیون‌ها رشته تولید کند بدون این که نیاز به خالص‌سازی آن رشته اولیه باشد.
این فناوری جدید که به TriathlonTM شهرت یافته به‌گونه‌ای طراحی شده‌است که بتواند در حجم بالا، محصول تولید کند که این برای شرکت‌های داروسازی بسیار مناسب است. شرکت‌های داروسازی می‌توانند با استفاده از این سیستم بر علیه جعل و تقلب در تولید دارو مقابله کنند.
با خرید این شرکت، اپلاید دی‌ان‌ای می‌تواند در زنجیره تولید محصول در بخش زیست‌فناوری و داروسازی نقش مهم‌تری را ایفا کند چرا که در حال حاضر شرکت وندالیا موفقیت زیادی در بخش تولید مواد و ابزارهای تشخیصی و درمانی به‌دست آورده که این موضوع، موجب ایجاد فرصت‌های تازه برای شرکت اپلاید دی‌ان‌ای می‌شود.
با دسترسی به فناوری تولید انبوه DNA، شرکت اپلاید دی‌ان‌ای ظرفیت تازه‌ای به دست آورده و می‌تواند توالی‌های بلندتر DNA را نیز تولید کند که این موضوع در بخش ژن‌درمانی، واکسن‌های DNA و تولید ابزارهای تشخیصی از اهمیت بالایی برخوردار است. این نوع DNAها با محصولات قبلی شرکت آپلاید دی‌ان‌ای متفاوتند. در واقع طیف جدیدی از محصولات به لیست این شرکت افزوده شده و بازارهای جدیدی برای این شرکت ایجاد شده‌است.
درک گریگ، مدیرعامل شرکت واندالیا، که از ابداع کنندگان این سیستم است، از این پس نقش مشاور را در شرکت اپلاید دی‌ان‌ای ایفا خواهد کرد. اپلاید دی‌ان‌ای قصد دارد تا اموال شرکت واندالیا را نیز به دفتر مرکزی خود تا پایان سال ۲۰۱۵ انتقال دهد.