تجاری‌سازی گرافن در انگلیس

در روز فناوری گرافن کمبریج، نمایشگاهی از فناوری‌های مبتنی بر گرافن که توسط مرکز گرافن کمبریج با همکاری سایر شرکت‌ها سازماندهی شده بود، در معرض نمایش قرار گرفت.

نمایشگاه شرکت‌هایی که در زمینه توسعه فناوری‌های گرافن و سایر مواد دوبعدی فعالیت می‌کنند، در مرکز گرافن کمبریج برگزار گردید. در این نمایشگاه، بیش از ۴۰ شرکت که عمدتا از کشور انگلیس بودند، برخی از محصولات جدید مبتنی بر گرافن و سایر مواد دوبعدی خود را ارائه کردند.
گرافن یک ماده دوبعدی است که که از ورق‌های اتم‌های کربنی ساخته شده است. این ماده با داشتن ترکیبی از خواص الکتریکی، مکانیکی و گرمایی ویژه، پتانسیل ایجاد تحول در صنایع مختلف از سلامت گرفته تا الکترونیک را دارد.
در روز فناوری گرافن کمبریج، نمایشگاهی از فناوری‌های مبتنی بر گرافن که توسط مرکز گرافن کمبریج با همکاری سایر شرکت‌ها سازماندهی شده بود، در معرض نمایش قرار گرفت. نمایشگرهای منعطف، الکترونیک چاپ، بخاری‌های مبتنی بر گرافن، و سطوح سیمان و جاده مبتنی بر گرافن از جمله کاربردهای گرافن بودند که در معرض دید عموم قرار گرفتند.
به گفته پرفسور آندریا فراری، رییس مرکز گرافن کمبریج، «در روز فناوری گرافن کمبریج، چندین نمونه واقعی از راهکارهای انتقال گرافن از آزمایشگاه تا کارخانه، اشتغال‌زایی و رشد برای کمبریج و کشور انگلیس ارائه گردید». کمبریج یکی از مراکز پیشگام در حوزه فناوری گرافن است.
یکی از شرکت‌های محلی علاقمند به فناوری‌های گرافن، فِلِکس‌اِنیبل است. این شرکت بازوی تحقیق و توسعه شرکت مخابرات جهانی نوکیا و برخی دیگر از شرکت‌های مطرح است که در زمینه تولید انبوه پودرهای گرافن، جوهرها و فیلم‌های با کاربردهای مختلف فعالیت می‌کند.
با توجه به تلاش‌های تحقیق و توسعه تجاری جاری در کمبریج، این مرکز کانون سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی حوزه گرافن در انگلیس، از طریق برنامه پرچم‌دار گرافن اتحادیه اروپا می‌باشد.