پیش‌بینی بازار جهانی نانوذرات طلا

انتظار می‌رود که ارزش بازار جهانی نانوذرات طلا با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۲۴٫۷ درصد تا سال ۲۰۲۰ میلادی، به ۴٫۹۹ میلیارد دلار افزایش یابد.

شرکت رادیانت این‌سایت (Radiant Insights) گزارشی با عنوان «بازار نانوذرات طلا براساس کاربرد (پزشکی و دندان‌پزشکی، الکترونیک و کاتالیست) و پیش‌بینی‌های بخشی تا سال ۲۰۲۰» منتشر کرده است. براساس این گزارش، انتظار می‌رود که ارزش بازار جهانی نانوذرات طلا با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۲۴٫۷ درصد تا سال ۲۰۲۰ میلادی، به ۴٫۹۹ میلیارد دلار افزایش یابد. چشم‌انداز مثبت نسبت به افزایش کاربردهایی نظیر سیستم‌های دارورسانی، نانوپزشکی و درمان مبتنی بر فناوری‌نانو در حوزه‌های پزشکی و دندان‌پزشکی، منجر به افزایش تقاضای صنعتی در این بخش خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که میزان تقاضای نانوذرات طلا در زمینه‌های زیست‌فناوری، توسعه داروها و دارورسانی ، با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۱۷٫۱ درصد افزایش یافته و ارزش آن تا سال ۲۰۲۰ به ۹۰ میلیارد دلار افزایش یابد.
استمرار نوآوری و افزایش تقاضا برای ادوات هوشمندتر و چندکاربردی در صنعت جهانی الکترونیک، این حوزه را به یکی از سریع‌ترین بازارهای درحال رشد نانوذرات طلا تبدیل می‌کند. همچنین وجود مقررات لازم‌الاجرا در زمینه استفاده و تعیین مشخصات نانومواد به همراه قیمت‌های جهانی متغیر، از چالش‌های اصلی مشارکت صنایع در توسعه این بخش، طی ۶ سال آینده خواهد بود.
برخی از محورهای اصلی گزارش جدید عبارتند از:
• انتظار می‌رود که حجم بازار جهانی نانوذرات طلا با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۲۳٫۳ درصد، در دوره زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰، تا سال ۲۰۲۰ به ۱۲٫۷ تن افزایش یابد.
• پیش‌بینی می‌شود که کاربردهای پزشکی، بخش اعظمی از این صنعت را به خود اختصاص داده و میزان تقاضا برای این بازار با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۲۵٫۲ درصد تا سال ۲۰۲۰ به ۲٫۶ میلیارد دلار افزایش یابد.
• کاربردهای الکترونیک ۲۱ درصد حجم بازار جهانی این حوزه را در سال ۲۰۱۳ میلادی به خود اختصاص داده بود که پیش‌بینی می‌شود با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۲۵ درصد، حجم بازار آن تا سال ۲۰۲۰ به ۳ تن افزایش یابد.
• میزان درآمد صنعت نانوذرات طلا در آمریکای شمالی با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۲۲ درصد، تا سال ۲۰۲۰ به ۴ میلیارد دلار خواهد رسید. میزان تقاضا در اروپا نیز در سال ۲۰۱۳ میلیادی ۲۴۲٫۱ میلیون دلار بوده است.
• برآورد می‌شود که کشورهای حوزه اقیانوس آرام بیشترین نرخ رشد بازار این بخش را داشته و ارزش بازار این کشورها با نرخ رشد بیش از ۲۸ درصد تا سال ۲۰۲۰ به ۱٫۷ میلیارد دلار افزایش یابد.
متن کامل این گزارش به قیمت ۴۷۰۰ دلار از طریق نشانی قابل خریداری است. http://www.radiantinsights.com/research/gold-nanoparticles-market