نانوپوششی برای محافظت از تلفن همراه در برابر رطوبت

شرکت هواوی اخیراً از تلفن همراه جدید خود رونمایی کرده است. این پرچمدار جدید هواوی مجهز به نوعی نانوپوشش است که در مقابل رطوبت مقاوم است.

شرکت چینی هواوی اقدام به رونمایی از تلفن همراه جدید خود در نمایشگاه IFA برلین کرده است. این مدل جدید موسوم به Mate S تلفیقی از زیبایی و کارایی است که به شکل بسیار ظریفی طراحی شده است. در این تلفن همراه جدید انحنای بسیار ملایمی وجود دارد و صفحه نمایشگر آن از چند لایه مختلف ساخته شده است.
روی سطح این تلفن همراه نوعی پوشش جدید موسوم به P2i به کار رفته که موجب محافظت از این تلفن همراه از گزند آسیب‌های رطوبت می‌شود. P2i یک نانوپوش ضد رطوبت است.
در مراسم رونمایی از این تلفن همراه، ریچارد یو، مدیرعامل شرکت هواوی، اعلام کرد که این تلفن همراه کاملاً ضد آب بوده و وجود این نانوپوشش جدید موجب مقاومت آن در برابر تعرق و باران شده است.
شرکت P2i به همکاری خود با هواوی ادامه می‌دهد. نانوپوشش این شرکت در حال حاضر در چندین محصول مختلف رایج هواوی نظیر تلفن P8 استفاده می‌شود. به مدد وجود نانوپوشش روی سطح این تلفن همراه، Mate S قادر است بدون این که ظاهرش دستخوش تغییر شود در برابر رطوبت مقاوم شود. این پوشش بسیار نازک کاملاً نامرئی است و تأثیری روی ظاهر تلفن ندارد.
P2i یک شرکت فعال در حوزه نانوپوشش‌های ضد آب است و محصولاتی به شرکت‌های مختلف جهان ارائه می‌کند. این نانوپوشش‌ها در برابر آب، روغن، غبار و تعرق مقاوم هستند. این شرکت با استفاده از فناوری پلاسمای پالسی که به صورت پتنتی به ثبت رسیده این نانوپوشش‌ها را تولید می‌کند.
دفتر مرکزی این شرکت در شهر آکسفورد انگلستان بوده و فناوری پتنت شده آن‌ها در ۱۷۵ کشور جهان محافظت می‌شود. این شرکت سه آزمایشگاه در کشورهای آمریکا، انگلستان و چین دارد.