ارائه نتایج آزمون بالینی یک نانودارو در حاشیه کنفرانس داروهای ضدسرطان

بیندتراپیوتیکس (BIND Therapeutics) که دارای فناوری‌ نانوداروی ضدسرطان است، اخیرا نتایج آزمون‌های پیش‌بالینی و بالینی خود را در قالب پوستری در حاشیه کنفرانس بین‌المللی داروهای ضدسرطان ارائه خواهد کرد.

شرکت بیندتراپیوتیکس (BIND Therapeutics) یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانوداروهای قابل برنامه‌ریزی است که محصولی موسوم به AccuronsTM را به بازار عرضه کرده است. اخیرا این شرکت اعلام نموده است که در حاشیه کنفرانس بین‌المللی AACR-EORTC که ۵ تا ۹ نوامبر در بوستون برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. این شرکت گزارشی کوتاه درباره محصول جدید خود ارائه خواهد کرد.
آندرو هیرش از مدیران شرکت بیند می‌گوید: « در این پوستر ما اطلاعات مربوط به روش‌ها و مسیرهای دارورسانی را در محصول جدید خود ارائه می‌کنیم. ما اطلاعاتی به‌دست آوردیم که نشان می‌دهد داروی آکورینس ما می‌تواند به‌صورت کنترل شده وارد سلول‌های بیمار شود، بدون این که آسیبی به سلول‌های بیمار برساند.»
در این پوستر، محققان شرکت بیند اطلاعات مربوط به مطالعات بالینی و پیش‌بالینی دارو را به علاقه‌مندان ارائه می‌کنند. این پوستر با عنوان ‌ Cardiovascular safety profile of BIND-014 (docetaxel nanoparticles for injectable suspension) evaluated in phase 1 and 2 studies در این کنفرانس ارائه می‌شود.
AccuronsTM یک داروی قابل برنامه‌ریزی بوده که با استفاده از نانومهندسی ساخته شده‌است. این نانودارو به‌گونه‌ای طراحی شده‌است که می‌تواند روی سلول‌هایی با ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی خاص اثرگذار باشد. همچنین مقدار دوز دارو در سلول‌های هدف را می‌توان کنترل کرد به‌طوری که با افزایش دوز دارو اثربخشی آن به حداکثر رسیده در حالی که اثرات جانبی آن روی سلول‌های سالم جانبی حداقل باشد.
AccuronsTM نوعی نانوذرات پلیمری بوده که درون آن با مواد دارویی پر شده‌است. این نانودارو قادر است زمان بیشتری در جریان خون باقی بماند و با این کار، بافت‌ها و سلول‌های هدف بیشتری را تحت تاثیر قرار دهد. نتایج آزمون‌های پیش‌بالینی نشان می‌دهد که این نانودارو می‌تواند مقدار رشد تومورهای سرطانی را کاهش دهد.
بیند تراپیوتیکس روی طراحی نانوداروها فعالیت دارد. این شرکت با استفاده از نانومهندسی پزشکی اقدام به تولید نانوداروهایی برای درمان تومور سرطانی می‌کند. BIND-014 یک آنتی‌ژن غشائی برای درمان پروستات است که حاوی داروی شیمی‌درمانی دوستاکسل است. دوستاکسل یکی از مهمترین ترکیبات شیمی‌درمانی برای مقابله با تومور سرطانی است.