آغاز بکار زیرساخت نانوالکترونیک اروپا

با آغاز بکار این برنامه، محققان می‌توانند به آسانی و سریعا به موسسات ادوات نانوالکترونیک پیشگام اروپا دسترسی داشته باشند.

موسسه ملی تیندال در کشور ایرلند و همکاران آن در برنامه اَسکنت (ASCENT) شروع به کار این برنامه را اعلام کردند. با آغاز بکار این برنامه، محققان می‌توانند به آسانی و سریعا به موسسات ادوات نانوالکترونیک پیشگام اروپا دسترسی داشته باشند.
ASCENT دسترسی به داده‌های ادوات پیشرفته نانوالکترونیک، تراشه‌های آزمایش و تجهیزات تعیین مشخصات در موسسه ملی تیندال ایرلند، CEA-Leti در کشور فرانسه و ایمِک (imec) در کشور بلژیک را امکان‌پذیر می‌سازد. این امر به جامعه تحقیقاتی فعال در حوزه نانوالکترونیک اجازه می‌دهد تا پیشرفت‌های جدید شگفت‌انگیز را در زمینه ادوات CMOS پیشرفته بررسی کرده و چالش‌های مربوط به دنیای در حال تکامل و پرتقاضای دیجیتال را رفع کنند.
تجهیزات همکاران ASCENT، به ارزش بیش از ۲ میلیارد یورو و داشتن ترکیبی از زیرساخت‌های تحقیقاتی و شرایط منحصر به فرد در پردازش نیمه‌هادی‌های پیشرفته، نانوساخت، تعیین مشخصات الکتریکی و مدل‌سازی TCAD به معنای واقعی در سطح کلاس جهانی قرار دارند. این برای اولین بار است که دسترسی به این ادوات پیشرفته و ساختارهای آزمایش در اقصی نقاط جهان اتفاق می‌افتد.
بیش از ۷۰ محقق از ۲۰ کشور دنیا به سایت ASCENT به نشانی www.ascent.network وارد شده‌اند. دسترسی به این سایت آسان و سریع بوده و از استفاده کنندگان این تجهیزات، حمایت مالی صورت می‌گیرد.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی مراجعه نمایند. www.ascent.network