اولین سفارش خرید نانوداروی ضدسرطان توسط روسیه

اولین سفارش خرید نانوداروی ضدسرطان شرکت اوسمیا فارماکیوتیکال توسط یک شرکت توزیع کننده روسی داده شد. این سفارش به سرعت بعد از تایید این دارو توسط مراجع قانونی، ثبت شد و در حال حاضر بازار روسیه در انتظار توزیع این محصول است.

شرکت اوسمیا فارماکیوتیکال (Oasmia Pharmaceutical) در حوزه ساخت نسل جدیدی داروهای ضدسرطان فعالیت دارد. این شرکت اخیرا اعلام کرد همکاری مشترکی با شرکت فارماسینتز برای توزیع محصولات خود آغاز کرده است. اولین محصول این شرکت پاکلیکال نام دارد که یک داروی ضدسرطان محلول در آب است که در آوریل ۲۰۱۵ تایید شده است. اولین سفارش از این دارو در حال توزیع بوده و اوسمیا پیش بینی می‌کند سفارش‌های تازه‌ای نیز در راه باشد.
این سفارش برای بازار روسیه بوده و ارزش آن برای مصرف کننده ۱٫۵ میلیون دلار است که توسط یک شرکت روسی در این کشور توزیع خواهد شد. براساس اطلاعات منتشر شده توسط کمیسیون سرطان لانست، نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان در روسیه ۶۰ درصد است در حالی که این رقم در انگلستان ۴۰ درصد و در آمریکا ۳۳ درصد است. وجود بازار ۲ میلیارد دلاری سیتواستاتیکس در روسیه و نرخ رشد سالانه ۳۶ درصدی آن موجب شده تا فرصت‌های خوبی در این بازار وجود داشته باشد.
جولیان آلکسوف از مدیران شرکت اوسمیا می‌گوید: « ما از این که اولین سفارش تجاری خود را دریافت کردیم بسیار خرسندیم. این دارو می‌تواند روی سلامت بیماران سرطانی اثرگذاتر باشد. ما بسیار خوشحالیم که در مدت زمان بسیار کوتاهی موفق به دریافت اولین سفارش خرید خود شدیم. این نشان از این واقعیت است که بازار به داروهای موثر که با دوز بالا و زمان کوتاه بتواند سرطان را درمان کند نیاز دارد. ما اطمینان داریم که تلاش‌های شرکت توزیع کننده و همچنین نتایج موثر این دارو در جامعه پزشکی موجب گسترش آن خواهد شد.»
پاکلیکال یک داروی حلال در آب بوده که غیرسمی است. این دارو برای درمان انواع سرطان‌های ریه، پستان و رحم قابل استفاده است.
اسمیا داروهای ضدسرطانی تولید می‌کند که اثرات جانبی اندکی داشته و نرخ زنده ماندن را در بیماران افزایش می‌دهد. شرکت فارماسینتز از سال ۱۹۹۷ در حوزه توزیع دارو فعالیت داشته و در حال حاضر از جمله ده شرکت بزرگ دارویی در روسیه است. این شرکت همکاری نزدیکی با چند دانشگاه و موسسه پیشرو در روسیه دارد.