همکاری هواوی و دانشگاه منچستر برای استفاده از گرافن در تلفن همراه

شرکت هواوی به منظور استفاده از گرافن در محصولات خود اقدام به همکاری مشترک با موسسه ملی گرافن در دانشگاه منچستر کرده است. در قالب این همکاری دوساله، قرار است ادوات و مواد جدیدی برای استفاده در بخش تلفن همراه و مخابرات ساخته شود.

شرکت هواوی اعلام کرد اخیرا همکاری مشترکی با دانشگاه منچستر آغاز کرده است که در قالب یک برنامه همکاری مشترک روی نسل جدیدی از ادوات گرافنی کار کنند. هدف از این کار، ارائه نسل جدیدی از فناوری‌های با عملکرد بالا است که در حوزه مخابرات کاربرد دارد. این پروژه به مدت دو سال اجرا خواهد شد و محققان در قالب این پروژه به دنبال کاربردهای انقلابی گرافن در حوزه مخابرات و تلفن همراه خواهند بود.
کنسلور جرج اوسبرون می‌گوید: « گشایش موسسه ملی گرافن در اوایل امسال رویداد بسیار مبارکی بود، موسسه‌ای که با بودجه ۹۰ میلیون پوندی دولت انگلستان تاسیس شده است. همکاری مشترک میان شرکت هواوی و موسسه ملی گرافن نشان می‌دهد که انگلستان چگونه در حوزه توسعه فناوری گرافن پیشرو است.»
جیمز بیکر از مدیران بخش کسب و کار گرافن در دانشگاه منچستر می‌گوید: « کار با یکی از شرکت‌های مطرح جهان به ما فرصت تازه‌ای می‌دهد تا گرافن را از دل آزمایشگاه به محصولات روزمره ببریم. ما مشتاقانه به استقبال همکاری با شرکت هواوی می‌رویم و طی دو سال آینده مواد جدیدی از گرافن برای صنعت ادوات الکترونیکی، مخابراتی و تلفن همراه خواهیم ساخت.»
چن لیفانگ از مدیران شرکت هواوی می‌گوید: « انگلستان در خط مقدم تحقیقات روی فناوری بنیادی است و ما خوشحالیم که با دانشگاه منچستر همکاری داریم. این دانشگاه خواستگاه گرافن بوده و تخصص‌های زیادی در این دانشگاه وجود دارد که در کنار زیرساخت‌های منحصر به فرد این دانشگاه، فضای مناسبی برای همکاری ایجاد شده است. ما اطمینان داریم که این همکاری مشترک منجر به ارتباط بهتر میان بخش‌های مختلف جهان خواهد شد.»
گرافن ماده‌ای با ضخامت یک لایه اتمی است که از گرافیت بدست می‌آید. این ماده که به عنوان نازک‌ترین ماده رسانا در جهان شناخته می‌شود می‌تواند انقلابی در صنعت ایجاد کند. موسسه ملی گرافن یکی از مراکز پیشرو در تحقیقات گرافن در جهان بوده و به دنبال تجاری‌سازی این فناوری است. در این موسسه، صنعت و دانشگاه با هم همکاری کرده تا کاربردهای صنعتی گرافن به مرحله ظهور برسد.