جلب سرمایه برای توسعه تولید انبوه نقاط کوانتومی

شرکت کیودی‌ویژن (QD Vision) موفق به جلب سرمایه‌ ۲۲ میلیون دلاری برای توسعه فعالیت‌های خود در مسیر تولید نقاط کوانتومی شده‌است. نقاط کوانتومی این شرکت در ساخت نمایشگرهای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیودی‌ویژن (QD Vision) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید نقاط کوانتومی در حوزه نمایشگرها است. این شرکت اخیرا موفق به دریافت حمایت مالی از چند شرکت مختلف در چین و اروپا شده‌است. این شرکت در مجموع ۲۲ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران فعلی و قبلی خود حمایت مالی دریافت کرده است و از این سرمایه‌گذاری برای توسعه مالکیت فکری اختراعات خود استفاده خواهد کرد تا رشد این شرکت تداوم یابد.
کیودی‌ویژن اخیرا اعلام کرده که توافق‌نامه‌ای با شرکت باسف برای تولید نقاط کوانتومی بهبود یافته منعقد کرده است تا از آن برای فیلتر رنگ در نمایشگرهای LCD استفاده شود. این دو شرکت تقاضای بازار را در حوزه فناوری نمایشگرهای با کیفیت هدف‌ قرار داده‌اند. آنها تمرکز ویژه‌ای روی استاندارد رنگ Rec 2020 دارند. فناوری محدوده رنگ وسیع امکان نمایش میلیون‌ها رنگ را در نمایشگرهای فوق اچ‌دی یا ۴K فراهم می‌آورد.
مصطفی ازوجان مدیر عامل شرکت کیو‌دی‌ویژن می‌گوید: « این سرمایه‌گذاری جدید موجب تضمین رشد کیودی‌ویژن خواهد شد. ما در حوزه تولید نقاط کوانتومی برای استفاده در نمایشگرها‌ پیشرو هستیم. این نمایشگرها بسیار زیست‌سازگار، کم مصرف و با عملکرد بالا هستند. ما مشتاقیم که با شرکاء جدید خود کار کرده تا نفوذ خود را در بازار نقاط کوانتومی افزایش دهیم.»
مایکل لی از سرمایه‌گذاران شرکت کیو‌دی‌ویژن می‌گوید: « کیودی‌ویژن عملکرد خود را در ارائه فناوری مناسب برای تولید نمایشگرهای جدید با کارایی بالا اثبات کرده است. این شرکت به‌عنوان اولین انتخاب شرکت‌های چینی تولیدکننده نمایشگر است. با این موقعیت و پیش‌تازی در بازار، کیودی‌ویژن می‌تواند بازگشت سرمایه مناسبی داشته باشد.»
دریک ناچتیگل از مدیران شرکت باسف می‌گوید: « محصولات نقاط کوانتومی شرکت کیودی‌ویژن موجب بهبود کیفیت تصاویر در نمایشگرهای LCD شده و مصرف انرژی را در این ادوات کاهش می‌دهد. ما انتظار داریم این نوآوری بتواند کاربردهای متعددی در نسل جدید ادوات LCD داشته باشد.»
در حال حاضر فناوری مورد استفاده در LCDها تنها یک سوم از رنگ قابل تشخیص توسط چشم انسان را تولید می‌کند که این نشان‌دهنده نیاز جدی برای بهبود کیفیت این نمایشگرها است.