افتتاح کارخانه تولید انبوه نانولوله‌های کربنی در ژاپن

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی، شرکت زئون (Zeon Corp) اولین کارخانه تولید انبوه نانولوله‌های کربنی با کیفیت بالا را افتتاح کرد.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی، شرکت زئون (Zeon Corp)، اولین کارخانه تولید انبوه نانولوله‌های کربنی با کیفیت بالا (CNTs) را در مرکز توکویامای شهر شوآن در کشور ژاپن افتتاح کرد. در این کارخانه، با استفاده از روش ((Super Growth (SG) که توسط مؤسسه ملی علم و فناوری پیشرفته (AIST) و با همکاری سازمان توسعه فناوری صنعتی و انرژی جدید (NEDO) توسعه یافته است، نانولوله‌های کربنی با خلوص بیش از ۹۹ درصد تولید می‌شود.
شرکت زئون با مشارکت در دو پروژه‌ی سازمان توسعه فناوری صنعتی و انرژی جدید که در بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ انجام شده‌ است، فناوری تولید انبوه ساخت نانولوله‌های کربنی را با اتکا بر روش SG که در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط تیمی در مؤسسه ملی علم و فناوری پیشرفته کشف شد، توسعه داده است.
شرکت زئون و AIST از سال ۲۰۱۱ میلادی، ساخت این کارخانه را با تولید نمونه‌هایی آغاز کردند. آن‌ها در نهایت موفق شدند، سنتز نانولوله‌های کربنی به روش SG همگن را بر روی یک سطح فلزی با نرخ تولید ۱۷ هزار بار بیشتر از روش قبلی AIST آغاز کنند.
تولید نانولوله‌های کربنی به روش SG در برگیرنده خواص منحصربه فردی نظیر خلوص بالاست .