جوهر حاوی نانوذرات نقره برای صنعت الکترونیک چاپی

یک شرکت تولیدکننده جوهر رسانا، موفق به دریافت جایزه IDTechEX شده‌است. این جوهر که حاوی نانوذرات نقره است برای تولید ادوات الکترونیکی چاپ مناسب است.

شرکت پی‌وی‌نانوسل (PV Nano Cell) در حوزه تولید جوهرهای دیجیتال رسانا فعالیت دارد. این شرکت اخیراً موفق به دریافت جایزه IDTechEX برای کار روی ساخت مواد مورد استفاده در چاپ سه‌بعدی شده‌است. این جایزه در نشست IDTechEX Printed Electronic 2015 اعطا شد؛ این نشست یکی از بزرگترین رویدادهای جهان در بخش تجاری‌سازی ادوات الکترونیک آلی، انعطاف‌پذیر چاپی است.
شرکت پی‌وی برای ساخت فناوری Sicrys که نوعی جوهر حاوی نانوذرات بلوری رسانا است، موفق به دریافت این جایزه شد. این جوهرها برای توسعه فناوری الکترونیک چاپی بسیار ضروری بوده و در رشد این صنعت نقش قابل توجهی ایفا می‌کند.
فرناندو دی لاوگا، مدیرعامل این شرکت، می‌گوید: «ما از این که موفق به دریافت این جایزه شدیم بسیار خوشحال هستیم. این جایزه به دلیل کار جدی تیم تحقیقاتی شرکت روی توسعه این جوهر منحصر به فرد به ما داده شده‌است. برای این که صنعت الکترونیک چاپی بتواند رشد قابل توجهی داشته باشد، وجود جوهرهایی کارا با قابلیت تولید انبوه با قیمت پایین ضروری است. ما در حال حاضر با شرکت‌های تولید کننده قطعات الکترونیکی چاپی نظیر تولیدکنندگان مدارات چاپی کار می‌کنیم.»
با استفاده از این جوهر چاپی، صنعت تولید الکترونیکی چاپی می‌تواند با صرف ماده کمتر و کارایی بیشتر اقدام به تولید ادوات انعطاف‌پذیر کند. برای مثال، آنتن‌های مورد استفاده در تلفن‌های همراه می‌توانند مستقیما داخل تلفن‌ها ساخته شوند. با این کار وزن و ابعاد تلفن همراه به شدت کاهش می‌یابد. این جوهر امکان تولید ساختارهای الکترونیکی روی زیرلایه‌های انعطاف‌پذیر نظیر کاغذ، پلاستیک و پارچه را فراهم می‌کند.
IDTechEX سازمانی مستقل در حوزه تحقیقات بازار است که روی فناوری‌های نوظهور متمرکز است. این جایزه در ۱۸ نوامبر در جشن ویژه‌ای به این شرکت اعطا شد.
پی‌وی‌نانوسل تولیدکننده جوهرهای ویژه ساخت پیل‌های خورشیدی و الکترونیک چاپی است. در این جوهر جدید از نانوذرات نقره استفاده شده و انواع دیگر آن که حاوی اشکال مختلف فلز مس است نیز به بازار عرضه شده‌است.