«ایران در رتبه هفتم»، بالاتر از فرانسه، انگلستان و روسیه

استت‌نانو: جمهوری اسلامی ایران با انتشار ۶۱۶۰ مقاله در حوزه فناوری‌ نانو در سال ۲۰۱۵، در جایگاه هفتم جهان در شاخص تولید علم نانو تکیه زد. چین، آمریکا، هند، کره‌جنوبی، آلمان و ژاپن در رده‌های اول تا ششم این رده‌بندی قرار دارند.

بر اساس داده های بانک اطلاعاتی استت نانو در سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۳۰۶۲۳ مقاله در حوزه فناوری نانو به چاپ رسیده است که ۱٫۶% نسبت به سال ۲۰۱۴  درصد رشد داشته است. مقالات با موضوع فناوری نانو ۹٫۶% از کل مقالات سال ۲۰۱۵ را به خود اختصاص داده است.
کشورهای چین، امریکا و هند به ترتیب با چاپ ۴۴۴۹۳، ۲۱۷۵۰ و ۹۸۶۷ مقاله بیشترین انتشارات علمی را در حوزه فناوری نانو داشته اند که نسبت به سال قبل به ترتیب ۷٫۹۹% افزایش، ۲٫۶۵% کاهش و ۰٫۵% افزایش داشته است. ۲۰ کشور برتر از نظر میزان تعداد مقالات حوزه فناوری نانو و تعداد مقالات آن در قبل به شرح جدول زیر است. 
filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820
از نظر شاخص Local Share  کشور ایران با ۲۲٫۸۷%، مولداوی با ۲۲٫۳۷%، و سنگاپور با ۱۹٫۳۴% سه کشور اول از نظر سهم مقالات فناوری نانو در تحقیقات کشوری بوده اند. جدول زیر ۲۰ کشور اول از نظر این شاخص را نشان می دهد.
filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636
تعداد کل مقالات منتشر شده در جهان در سال ۲۰۱۵ نیز ۱۳۶۰۵۲۰ بوده است که از نظر میزان انتشار مقالات عملی  نسبت به سال قبل ۴٫۴۲% کمتر شده است. در جهان نیز کشورهای امریکا، چین و آلمان بیشترین تعداد انتشار مقالات علمی را دارند. جدول زیر ۲۰ کشور اول منتشر کننده مقالات را نشان می‌دهد.
filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2
برای مشاهده آمار کامل و مقایسه داده کشورها به منوی Indicators /by Countries و همچنین برای مشاهده قویترین موسسات پژوهشی فناوری نانو به منوی Indicators /by Organizations مراجعه کنید.