سمینار آموزشی «مدیریت کسب و کارهای شرکت‌های نوپا دانش بنیان»

موسسه خدمات فناوری تا بازار(کریدور) با هدف،آشنایی مدیران شرکت‌ها با اصول مدیریت یک کسب و کار نوپا و فناوری محور و ارتقای عملکرد آن سمینار آموزشی «مدیریت کسب و کارهای شرکت‌های نوپا دانش بنیان» را هشتم بهمن ماه برگزار می‌کند.

مؤسسه کریدور در راستای سیاست‌های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو مبنی بر حمایت از تولید کنندگان محصولات نانویی، سمینارها و کارگاه‌های مختلفی برگزار می‌نماید.

یکی از مباحث قابل توجه در عرصه کسب و کارهای دانش بنیان مدیریت کسب و کار است. با وجود اینکه هر روزه شرکت‌های نوپای زیادی با ایده‌های بسیار جالب پا به عرصه رقابت می‌گذارند اما درصد قابل توجهی از آن‌ها به دلایل مختلف از ادامه راه باز می‌مانند.
راه‌اندازی یک کسب و کار جدید در دنیای پیچیده امروزی علاوه بر داشتن یک ایده خوب، نیازمند عوامل مختلفی است. در این بین، کسب و کارهای نوپای دانش‌بنیان از آنجایی که معمولا توسط مهندسان، متخصصان صنعتی و فناوران و نه متخصصان مدیریت یا مدیران با تجربه بنیان و اداره می‌شوند، سهم قابلیت‌های مدیریتی در این شرکت‌ها به مراتب کمتر از شرکت‌های خصوصی دیگر است.

همچنین توانمندی فناورانه پیش‌نیاز و بستر شکل گیری یک کسب و کار نوپا فناوری محور است و معمولا از ابتدای شکل‌گیری، هسته اصلی کسب و کار حول این قابلیت تشکیل می‌شود. در مقابل توانمندی مدیریتی در آغاز فعالیت و فازهای اول رشد به نسبت توانمندی تکنولوژیک نقش کمرنگ‌تری داشته و به مرور و با تغییراتی که در شرکت، محصولات و مشتریان اتفاق می‌افتد تأثیر استفاده از مباحث علمی مدیریت جدی‌تر و پررنگ‌تر می‌شود.

با توجه به اهمیت موضوع مدیریت کسب و کار بلاخص برای شرکت‌های دانش بنیان تازه تاسیس، در این سمینار یک روزه مباحثی با محوریت «ایجاد قابلیت‌های مدیریتی کسب و کار» توسط متخصصان این حوزه ارائه می‌گردد.

شایان ذکر است، با توجه به حمایت کریدور از دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مصوب، شرکت‌های نانویی از ۷۵ درصد حمایت برخوردار و با پرداخت تنها ۲۵ درصد از هزینه می‌توانند در این دوره آموشی شرکت ‌نمایند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات و ثبت نام در این سمینار یک روزه می‌توانند به سایت مراجعه نمایند.