چشم‌ها را باید شست، کامپیوترهای کوانتومی در راه‌اند

سایت فناوری های همگرا- آرام آرام صدای پای میهمان تازه‌ای در عرصه فناوری شنیده می‌شود. «کامپیوتر کوانتومی» واژه‌ای است که این روزها بسیار درباره آن نوشته می‌شود. این فناوری جدید تاثیرات شگرفی روی زندگی ما خواهد داشت.‌ متخصصان معتقداند که باید برای پذیرش مز

به گزارش سایت فناوری های همگرا محاسبات کوانتومی طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی کرده است به طوری که دستاوردهای قابل توجهی در بخش ساخت تراشه، اینترنت و شبکه‌سازی بدست آمده است. در حال حاضر، صنایع مختلفی نظیر هوافضا، دفاعی و مخابرات سرمایه‌گذاری‌های متعددی در این حوزه انجام داده‌اند. علاوه‌بر سرمایه‌گذاری، همکاری‌های بسیاری در مسیر توسعه این فناوری شکل گرفته است. زمانی که ما به پتانسیل‌های کامپیوترهای کوانتومی توجه می‌کنیم، چشم‌اندازهای جالبی را شاهد هستیم که قادر است زندگی ما را دستخوش تغییر کند. فناوری کامپیوترهای کوانتومی می‌تواند بخش هوش مصنوعی و تشخیص طبی را بهبود دهد. با بررسی ویژگی‌های این فناوی می‌توان آینده را بسیار روشن دید.
محققان بسیاری معتقداند که کلید حل بسیاری از مشکلات در دستان محاسبات کوانتومی است. برای استفاده از پتانسیل‌های این فناوری باید تغییرات زیادی در سیستم‌های فعلی داده شود. در واقع ظهور کامپیوترهای کوانتومی می‌تواند تغییرات شگرفی را در پیرامون ما ایجاد کند که این تغییرات، از آنچه پیش از این ما تجربه کردیم کاملا متفاوت است. آگاهان این حوزه بر این عقیده هستند که کامپیوترهای کوانتومی تنها روی دستگاه‌ها و تجهیزات اطراف ما تاثیر نخواهند داشت بلکه جنبه‌های مختلف زندگی ما را نیز تحت تاثیر قرار خواهند داد به طوری که این فناوری به مرور زمان همه چیز را بهبود می‌دهد.
این تغییر همانند تاثیر تولید تلفن آیفون روی زندگی ما نیست بلکه در یک بازه زمانی ۷ تا ۱۰ ساله تغییرات دامنه‌داری اتفاق می‌افتد. هر کشور تلاش خواهد کرد تا با یک سرعت بالایی کوانتومیزه شود.
وظیفه ما این است که پتانسیل‌ها و خطرات این فناوری را بشناسیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم تا در هنگام گذر از این فاز تغییر، آمادگی لازم را داشته باشیم.به گزارش سایت فناوری های همگرا