عرضه دستگاه لایه‌نشانی اتمی ویژه ساخت خازن‌های بسیار کوچک

یک شرکت تولیدکننده تجهیزات لایه‌نشانی اتمی، ابزاری برای ساخت خازن‌های بسیار کوچک ساخته است. این دستگاه می‌تواند لایه‌هایی با ضخامت اتمی روی سطح خازن‌ها ایجاد کند.

پیکوسان (Picosun) یکی از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات لایه نازک است که در حوزه ساخت دستگاه لایه‌نشانی لایه اتمی (ALD) تخصص دارد. این شرکت اخیراً اقدام به تولید دستگاه جدیدی کرده که می‌توان از آن در ساخت خازن‌های سه‌بعدی استفاده کرد.
خازن‌ها از اجزاء اصلی ادوات الکترونیکی است. روند ساخت خازن‌ها به سوی کوچک‌سازی بوده به طوری که تولیدکنندگان به دنبال ساخت ماژول‌های متراکم‌تر هستند. در حال حاضر نیاز جدی برای تولید نسل جدید خازن‌های کوچک وجود دارد، خازن‌هایی با عمر طولانی‌تر و قابل اعتمادتر از نیازهای اصلی صنعت الکترونیک است. در خازن‌های سه‌بعدی ولتاژ بالا، باید ساختارهای شیارداری وجود داشته باشند که روی آن‌ها با لایه‌ای بسیار نازک از جنس ترکیبات اکسیدی و فلزی پوشانده شده باشد.
این دستگاه جدید می‌تواند چنین لایه نازکی را برای ساخت خازن ایجاد کند. فناوری شرکت پیکوسان می‌تواند به تولید دی‌الکتریک‌های با کیفیت بالا برای قطعات میکرومقیاس مختلف در صنعت الکترونیک کمک شایانی کند. این دستگاه جدید، می‌تواند برای ساخت خازن‌های جدید با هزینه پایین مورد استفاده قرار گیرد.
یوحنا کوستوما از مدیران شرکت پیکوسان می‌گوید: «صنعتی شدن فناوری ساخت خازن‌های کوچک نیازمند سیستم‌های لایه‌نشانی خودکار است. پیکوسن ابزاری رقابت‌پذیر برای این کار ارائه کرده است که کلید اصلی برای تولید ارزان قیمت خازن و ادوات الکترونیک با ابعاد بسیار کوچک است.»
پیکوسان دارای فناوری‌های مختلفی در حوزه لایه‌نشانی است. تجهیزات این شرکت در صنایع مختلفی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت فنلاندی دفاتر متعددی در آمریکا، چین، تایوان، سنگاپور و ژاپن دارد.