تبدیل گرافیت صنعتی به گرافن و استفاده آزمایشی از آن در ساخت جوهر

شرکت مولو یکی از تولیدکنندگان گرافیت در جهان است. گرافیت این شرکت توسط شرکت هایدال در انگلستان مورد بررسی و تایید قرار گرفته است. همچنین این گرافیت به نانوپلاکت‌های گرافنی تبدیل و در تولید جوهر کربنی مورد استفاده قرار گرفته است.

انرژایزر ریسورس (Energizer Resources) اعلام کرد که آزمون‌های انجام شده توسط یک شرکت ثالث روی محصول گرافیت شرکت مولو (Molo) تمام ملزومات تعیین شده بازار را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این محصول قابل استفاده در باتری‌های یون لیتیم است. گرافیت این شرکت قابل استفاده در فرآیند ساخت جوهرهای گرافنی است.
در آزمون انجام شده، نمونه‌های آزمایشی از نقطه نظر ابعاد، خلوص و مقدار رطوبت مورد بررسی قرار گرفته است.
این شرکت در بیانیه‌ای که در ۲۳ جولای ۲۰۱۵ منتشر شده اعلام کرد که گرافیت تولید شده توسط آن‌ها تمامی آزمایش‌های تعریف شده توسط شرکت هایدال (Haydal) را با موفقیت پشت سرگذاشته است. هایدال یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه نانومواد گرافنی است که موضوع استفاده از گرافن در محصولات مختلف را با جدیت دنبال می‌کند.
نتایج آزمون‌های انجام شده توسط این شرکت نشان می‌دهد که محصولات تولید شده توسط مولو می‌تواند به‌عنوان منبعی برای ساخت گرافن استفاده شود. همچنین از این محصولات می‌توان برای تولید جوهر گرافنی برای چاپ الکترونیک انعطاف‌پذیر و قطعات الکترونیکی چاپی استفاده کرد.
شرکت هایدال موفق شده‌است تا گرافیت تولید شده توسط شرکت مولو را عامل دار و به نانوپلاکت‌های گرافنی تبدیل کند. در قدم بعد، شرکت هایدال این مواد گرافنی را به صورت آزمایشی در ساخت نمونه اولیه جوهر گرافنی مورد استفاده قرار داده است.
نتایج اولیه این آزمون کاملاً رضایت‌بخش بوده و نشان می‌دهد که ترکیبات گرافیت شرکت مولو می‌تواند دانسیته، توزیع ابعاد، مساحت سطحی و مقاومت ورقه‌ای افزایش یافته جوهرهای کربنی را افزایش دهد.
دامنه کاربردهای گرافیت تولید شده شرکت مولو به جوهر گرافنی محدود نبوده و در آند باتری‌های یون لیتیم نیز می‌توان از آن استفاده کرد. اخیراً یک شرکت ژاپنی تولید کننده آند باتری موفق شده‌است از گرافیت شرکت مولو در ساخت آند باتری استفاده کند.
از این گرافیت به‌صورت فویل در محصولات مختلف استفاده شده‌است و آزمون‌های انجام شده روی این فویل‌ها نیز کاملاً رضایت‌بخش بوده است.