توزیع نانومواد در سراسر جهان توسط شرکت سیگما‌آلدریش

شرکت تکنا با عقد قراردادی با شرکت سیگما آلدریش، فروش و توزیع نانومواد خود را به این شرکت واگذار می‌کند. با این کار، تکنا می‌تواند محصولات خود را در سراسر جهان توزیع کند.

شرکت تکنا اخیرا وارد همکاری مشترک با شرکت سیگما آلدریش شده است. هدف از این همکاری مشترک آن است که شرکت سیگما بتواند محصولات نانولوله‌ نیترید بور ، نانوذرات مس و نانوذرات سیلیکون شرکت تکنا را توزیع کند. شرکت سیگما شبکه توزیع گسترده‌ای در سراسر جهان دارد.
لوس دایون، مدیرعامل شرکت تکنا می‌گوید: « شرکت ما بسیار مشتاق است که همکاری خود را با سیگما ارتقاء دهد. به کمک این توافق‌نامه جدید، نانوذرات ما می‌تواند در سراسر جهان توزیع شود. تکنا به تجاری‌سازی نانوذرات در مقیاس صنعتی علاقه‌مند است. این همکاری مشترک، موجب می‌شود تا شبکه توزیع این محصولات گسترش یافته و این محصولات در میان جامعه علمی توزیع شود.»
نانولوله‌های نیترید بور ترکیبات بسیار منحصر به فردی بوده که کاربردهای متعددی در صنایع نظامی، دفاعی، هوافضا و زیستی دارد. ساختار این مواد بسیار شبیه به نانولوله‌های کربنی است به طوری که خواص مکانیکی آنها شبیه همتایان کربنی خود است. اما به دلیل شفافیت درباره نور مرئی و مادون قرمز، پایداری حرارتی و شیمیایی بالا، عایق حرارتی بودن و وجود خاصیت سپر دربرابر نوترون‌ها می‌تواند کاربردها متعددی داشته باشد.
نانوذرات مس این شرکت دارای اکسیژن کم بوده که این موضوع موجب جذابیت استفاده از آن در تولید جوهرهای رسانا می‌شود. نانوذرات سیلیکونی دارای این شرکت نیز دارای اکسیژن بوده و از آنها می‌توان در آند باتری یون لیتیم استفاده کرد.
شرکت تکنا در حوزه سیستم‌های پلاسما و تولید تجهیزات آزمایشگاهی تجربه زیادی دارد. این شرکت در بخشی از فعالیت‌های خود به تولید نانو و میکروذرات می‌پردازد.