نانوپوشش‌هایی برای محافظت از سازه‌های صنعت نفت و گاز

شرکت اینداستریال نانوتک موفق به استفاده از فناوری نانوپوشش عایق خود در دو پروژه جدید در صنعت نفت و گاز شده‌است. پیش از این، این شرکت در آرژانتین و چین محصولات خود را به شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز ارائه کرده بود.

شرکت اینداستریال نانوتک (Industrial Nanotech) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه انرژی است که با استفاده از فناوری‌ نانو اقدام به حل مشکلات صنعت نفت و گاز می‌کند. این شرکت به دنبال استفاده از پتنت خود موسوم به Heat Shield EPX4 و پوشش کنترل دمای بالا است. در یکی از پروژه‌های این شرکت، از پوشش دمای بالا برای عایق کردن و ایجاد خاصیت ضدخوردگی استفاده شده‌است. در پروژه دیگری، این شرکت از فناوری پوشش EPX4 برای عایق کردن و کاهش مصرف انرژی در لوله‌ها استفاده کرده است.
این شرکت اخیراً دو پروژه دیگر را در حوزه نفت و گاز با موفقیت به اتمام رسانده است. این شرکت در سکوهای نفتی موجود در سواحل آرژانتین موفق شده‌است تنها با استفاده از یک پوشش ۶/۰ میلیمتری، موسوم به Nanosulate دما را در لوله‌ها از ۶۰ درجه سانتیگراد به ۴۲ درجه برساند. در پروژه دیگری که در چین انجام شده‌است، این شرکت نشان داد که پوشش ۶/۰ میلیمتری می‌تواند عملکرد بالایی داشته باشد و همچنین طول عمر لوله‌ها افزایش یافته و هزینه جایگزینی آن‌ها کاهش یافته است.
فرانچسکا کرولی از مدیران شرکت نانوتک می‌گوید: «تأمین نیازهای شرکت‌های نفت و گار همیشه اولویت اول ما بوده است. نیازهای آن‌ها هم روی سکوهای نفتی و هم در پالایشگاه‌هاست. در هر دو حالت، محیط کاری بسیار خشن بوده و خوردگی و گرما همیشه جزئی از کار است. این پوشش‌های جدید می‌توانند راهکار مناسبی برای حل این مشکلات باشند. این فناوری جدید علاوه بر عایق بودن، در برابر رطوبت مقاوم بوده و سازه را در برابر پرتوهای فرابنفش حفظ می‌کند. این فناوری می‌تواند هزینه استخراج نفت و گاز را کاهش دهد.»
شرکت نانوتک با استفاده از فناوری‌ نانو محصولات مختلفی برای صنعت نفت و گاز ارائه می‌کند. محصولات این شرکت نظیر Nansulate و Heat Shield در سراسر جهان به فروش می‌رسد. این پوشش‌ها عایق حرارت و خوردگی بوده و سازه‌ها را از گزند رطوبت مصون می‌دارند.