نانوذراتی که آب را شکافته و هیدروژن تولید می‌کنند

شرکت هایپرسولار به دنبال استفاده از نانوذرات به‌عنوان کاتالیست برای شکستن مولکول‌های آب است. با این کار هیدروژن به‌عنوان سوخت تولید می‌شود. این روش به‌عنوان روشی تجدیدپذیر برای تولید انرژی است.

هایپرسولار (HyperSolar,)، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه انرژی، به دنبال استفاده از نور خورشید برای تولید هیدروژن است؛این هیدروژن می‌تواند برای تولید انرژی استفاده شود. هیدروژن از تجزیه مولکول‌های آب تولید می‌شود. این شرکت با استفاده از نانوذرات اقدام به ایجاد فتوسنتز مصنوعی کرده است به طوری که نانوذرات می‌توانند نور خورشید را برای شکستن مولکول‌های آب مورد استفاده قرار دهند.
این شرکت اخیراً دستاوردهای متعددی در این حوزه داشته است. این دستاوردها موجب تثبیت موقعیت هایپرسولار در بازار می‌شود. در طول یک سال گذشته، هایپرسولار موفق به ارائه روش‌های ارزان و جدیدی برای شکافتن مولکول‌های آب شده‌است.
این شرکت به دنبال کاهش هزینه تولید هیدروژن است، اخیراً هایپرسولار موفق به رسیدن به ولتاژ ۱٫۵۵ ولت برای شکستن مولکول‌های آب شده‌است، در حالی که پیش از این رسیدن به ولتاژ ۱٫۵۵ برای تجاری‌سازی این فناوری ضروری اعلام شده بود. یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه آیوا به رهبری سید مبین حسینی از کاتالیست‌های سولفیدی برای این کار استفاده کرده است؛ ماده‌ای ارزان وغیرسمی که عملکردی شبیه به پلاتین دارد.
این شرکت معتقد است که دستاوردهای آن‌ها از آن چه که پیش از این به دست آمده متفاوت است. شرکت هایپرسولار از روشی کاملاً تجدیدپذیر برای تولید سوخت هیدروژنی استفاده می‌کند. تیم یانگ، مدیرعامل شرکت هایپرسولار، به تازگی مقاله‌ای با عنوان « Why America Must Build the Car That Overtakes a Tesla » در مجله هافینگتون پست نوشته که در آن سوخت هیدروژنی را به‌عنوان ابزاری مناسب برای تولید انرژی معرفی کرده است. او این روش را در کنار باد و نور خورشید به‌عنوان روشی تجدیدپذیر برای تولید انرژی ارائه کرده است.
هایپرسولار روی تولید نانوذراتی متمرکز است که بتواند مولکول‌های آب را با استفاده از نور خورشید بشکافد؛ فرآیندی که شباهت زیادی به فتوسنتز دارد. در این روش هر ذره یک ژنراتور هیدروژن است که با فرآیند کاتالیستی می‌تواند هیدروژن تولید کند.