مجموعه آموزشی فناوری‌ نانو، علوم کوچک برتر

بنیاد ملی علوم آمریکا با همکاری مؤسسه NBC Learn مجموعه «فناوری‌ نانو: علوم کوچک برتر»،که شامل مجموعه ویدئوهایی برای دانش‌آموزان دوره دبیرستان می‌باشد را آغاز کرده است.

بنیاد ملی علوم آمریکا (NSF) با همکاری مؤسسه NBC Learn مجموعه «فناوری‌ نانو: علوم کوچک برتر»، که شامل مجموعه ویدئوهایی برای دانش‌آموزان دوره دبیرستان می‌باشد را آغاز کرده است. این مجموعه ویدئویی، ۶ حوزه فناوری‌ نانو شامل: الکترونیک پیشرفته، انرژی تجدیدپذیر و سلامت بشر که دارای اثرات گسترده‌ای هستند را پوشش داده است. محتوای این فیلم‌های ویدئویی که برای استفاده در کلاس‌های درسی توسعه یافته‌است، ۹ میلیون دانش‌آموز اقصی نقاط کشور را دربرخواهد گرفت. این فیلم‌های ویدئویی از طریق سایت NSF’s Science360 و نشانی Nano.gov قابل دریافت است.
دولت فدرال ایالات متحده آمریکا طی ۱۵ سال گذشته از طریق پیشگامی ملی فناوری‌ نانوی این کشور (NNI) بالغ بر ۲۲ میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه درک و کنترل مواد در مقیاس نانو و توسعه کاربردهای آن به منظور بهره‌برداری جامعه، سرمایه‌گذاری کرده است. از زمانی که کاربردهای مبتنی بر فناوری‌ نانو، به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده‌اند، برای دانشجویان حایز اهمیت است که با رفتار مواد در مقیاس نانو آشنایی پیدا کنند. در این راستا، برخی از کارشناسان بر این باورند که باید مفاهیم فناوری‌ نانو در استانداردهای علمی دانش‌آموزان مقطع دبیرستان گنجانده شود. همچنین کاربرد ویژگی‌های جدید موجود در مقیاس نانو، می‌تواند به افزایش علاقمندی دانش‌آموزان به علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) کمک نماید.
مسابقه «خلق نانو: علوم کوچک، ابرقهرمان‌ها»، که از طریق NSF و NNI انجام می‌گیرد، به دنبال این است تا دانش‌آموزان دبیرستانی، وسایل مبتنی بر فناوری‌ نانو را برای قهرمان اصلی طراحی کنند.
فیلم‌های ویدئویی «فناوری‌ نانو: علوم کوچک برتر» و «مسابقه خلق نانو» تنها دو نمونه از مواردی هستند که اداره هماهنگی ملی فناوری‌ نانو (NNCO) از طریق آن ها به دنبال ارتقای آموزش علم و مهندسی نانو در سراسر ایالات متحده آمریکا است.